۰ نفر

استخدام جدید در آموزش و پرورش

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 341285
استخدام جدید در آموزش و پرورش

اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که یک هزار مدرس آموزش خانواده از میان همکاران فرهنگی رسمی یا پیمانی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور جذب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: یک هزار سهمیه از وزراتخانه برای جذب مدرس آموزش خانواده در سال 97 دریافت کرده‌ایم اما افرادی که امتیاز یکسان را در هر دو مرحله کتبی و مصاحبه به دست آورند حذف نشده و از آنها هم استفاده می‌شود.

«کیومرث جهانگرد» افزود: ثبت‌نام از فرهنگیان واجد شرایط در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده که از 14 اسفندماه در سامانه ثبت نام به نشانی familyedu.ir که لینک آن در پایگاه اینترنتی انجمن اولیا و مربیان به نشانی payvand.medu.ir هم قرار گرفته، آغاز شده بود، با یک بار تمدید امروز (21 اسفندماه) به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: روزهای 22 و 23 اسفندماه نیز برای ویرایش اطلاعات افرادی که متقاضی شرکت در این آزمون بوده و ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین شده است.

جهانگرد تصریح کرد: فرهنگیان رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش و اعضای پیمانی و رسمی هیات علمی دانشگاه‌ها که حداقل دارای 30 سال سن و مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا مدرک معادل حوزوی باشند، امکان ثبت‌نام دارند.

وی زمان برگزاری آزمون کتبی را 12 اردیبهشت ماه 98 اعلام کرد و ادامه داد: در مرحله اول، از شرکت‌کنندگان به صورت متمرکز آزمون کتبی گرفته می‌شود و کسانی که موفق به کسب 60 درصد نمره آزمون شوند به مرحله مصاحبه که به صورت نیمه‌متمرکز و توسط ادارات کل استان‌های آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند.

رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز مجوز جذب یک هزار مدرس آموزش خانواده از این وزارتخانه دریافت خواهد شد، یادآور شد: منتخبان این آزمون در یک دوره آموزشی 32 ساعته شرکت کرده و گواهینامه رسمی مدرس آموزش خانواده را از سوی اداره کل انجمن اولیا و مربیان دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس موظف هستند در برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده از این مدرسان استفاده کنند و البته با وجود اینکه این افراد دارای گواهینامه هستند اگر ضعیف عمل کنند مدارس برای کلاس‌های بعدی از آنها دعوت نخواهند کرد به همین خاطر آنها باید اطلاعاتشان را درباره مسائل حوزه خانواده به روز نگه دارند.

جهانگرد تصریح کرد: اکنون 8 هزار مدرس خانواده داریم و پیش از این به طور میانگین سالانه 300 نفر جذب می‌شدند اما به دلیل کمبود مدرس خانواده این میزان افزایش پیدا کرده است زیرا تا رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی 15 هزار مدرس فاصله زیادی وجود دارد به همین دلیل از علاقه‌مندان و متخصصان دعوت می‌شود با شرکت در این آزمون به جمع مدرسان رسمی آموزش خانواده بپیوندند.