۰ نفر

برنامه ریزی برای تجارت 20میلیارد دلاری با عراق

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۰۷
کد خبر: 340157
برنامه ریزی برای تجارت 20میلیارد دلاری با عراق

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اراده ایران و عراق بر افزایش تجارت و مراودات تجاری است، به طوری که دستیابی به تجارت20میلیارد دلاری در 2سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» چهارشنبه شب در خاتمه دیدار وزیر تجارت عراق و هیات همراه با وی در محل هتل پارسیان آزادی تهران، در جمع خبرنگاران افزود: در روزهای آینده رئیس جمهوری کشورمان سفری به عراق خواهد داشت و امروز در این دیدار همراه با وزیر تجارت عراق به فراهم کردن مقدمات سفر پرداختیم. 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دو طرف علاقمند به توسعه روابط با یکدیگر هستند؛ زیرا مردم، تجار و مسئولان دو کشور روابط نزدیک دوستانه و برادرانه دارند و مزایایی همچون مرزهای گسترده، حسن همجواری و اشتراکات فرهنگی فرصتی برای ارتقای روابط دو طرف است.
«محمد هاشم» وزیر تجارت عراق نیز با اشاره به دیدار رئیس جمهوری کشورمان از بغداد در روزهای آینده تاکید کرد: در تلاشیم تا زمینه را برای انجام توافق های متعدد بین دو کشور فراهم کنیم.
وی مواضع ایران در قبال مردم و دولت عراق را بویژه در زمان حمله داعش یادآور شد و گفت: ما قدردان مواضع ایران هستیم و بر این اساس اراده دو کشور برای توسعه تبادلات تجاری است.
«محمدرضا مودودی» سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از جمله مسئولان حاضر در این نشست مشترک بودند.

سازمان توسعه تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران و عراق در 9 ماه امسال را هفت میلیارد و 356 میلیون دلار اعلام کرده است.
بر اساس آمارهای این سازمان، سهم صادرات ایران به عراق در 9 ماه امسال هفت میلیارد و 322 میلیون دلار و سهم صادرات عراق به ایران در این دوره زمانی 36 میلیون دلار است.