۰ نفر

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

٨میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشت/ مشوق‌هاى صادراتى در راه است

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 339669
٨میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشت/ مشوق‌هاى صادراتى در راه است

وزیر امور اقتصاد و دارایى گفت: از ٤٠میلیارد دلار صادراتى که تا کنون صورت گرفته، ٨میلیارد دلار آن وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در هشتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق می‌کنیم و اگر صادرکنندگان هم اجازه دهند با بازگشت ارز حاصل از صادرات طعم شیرین صادرات حفظ مى شود. 

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان این که با وجود تمام مشکلات و سختی هایی که در سال جاری وجود داشته، صادرات در ١١ ماه امسال در حد مدت مشابه حفظ شده است، بیان داشت: از ٤٠ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون ٨ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که ٦ و نیم میلیارد دلار آن مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی ها بوده است. 

دژپسند اضافه کرد: تصمیمات راجع به ارز، صادرات و واردات محصول یک هیئت پنج نفره متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه است و ابلاغ دستورالعمل توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در این جلسات سعی شده رعایت صادر کننده انجام شود.

به گفته وزیر اقتصاد، صادرکنندگانی که ارز  حاصل از صادرات را برگردانند به میزان برگشت ارز حاصل از صادرات از مشوق‌های ویژه برخوردار می‌شوند.