۰ نفر

روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳
کد خبر: 339546
روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

کشور زیبای کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است که همه ساله ورود متقاضیان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به جامعه ی چند فرهنگی خود می پذیرد. از این رو شرایط اقتصادی و آب و هوایی این کشور باعث شده مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار بگیرد.

تعداد روش های مهاجرت به کانادا به چند دسته تقسیم میشوند که شامل ویزای کار و سرمایه گذاری و ویزای گردشگری و تحصیلی و... میشود.در این مقاله قصد داریم به ویزای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری میپردازیم.

روش مهاجرت به کانادا شامل سرمایه گذاری می باشد :

بر کسی پوشیده نیست که کشور کانادا در وضعیت اقتصادی بسیار خوبی قرار دارد و این وضعیت باعث شده است تا شرایط فوق العاده مناسبی برای سرمایه گذاری در کانادا مهیا باشد. کانادا از نظر صنعت و فناوری، کشوری بسیار پیشرفته می باشد که سیستم اقتصادی آن روز به روز در حال پیشرفت و بهبود است. از آنجا که کشور کانادا از امتیازات ویژه ای همانند سطح رفاه اجتماعی بالا، کیفیت آموزشی و تحقیقی برتر و همچنین حقوق اجتماعی و شهروندی خوبی برخوردار می باشد، این کشور توانسته است همواره محبوبیت خود را نزد متقاضیان امر مهاجرت حفظ نماید و بسیاری از افراد، آرزوی مهاجرت به کانادا که از لحاظ اقتصادی نیز جزو اقتصاد های برتر دنیا می باشد را در سر می پرورانند.

سرمایه گذاری در استان های گوناگون کانادا امکان پذیر می باشد ولی شرایط و ضوابط و همین طور مبالغی که برای سرمایه گذاری مورد نیاز است، در هر استان متفاوت است. افرادی که متمایل به سرمایه گذاری در کانادا می باشند می بایست علاوه بر دارا بودن سرمایه ی مورد نیاز برای سرمایه گذاری، سوابق مدیریتی نیز داشته باشند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کدام کشور برای سرمایه گذاری مناسب تر است و چگونه می توان بهترین گزینه را در میان کشورها انتخاب نمود. در ادامه ی این مطلب با مزایای سرمایه گذاری در کانادا بیشتر آشنا می شوید و خواهید دانست که چرا کشور کانادا می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد:

•    سرمایه گذاری در کانادا امری است که از طریق آن نه تنها متقاضی اصلی (شخص سرمایه گذار)، بلکه اعضای خانواده ی متقاضی اصلی نیز می توانند از ابتدا اقامت دائم کانادا را کسب نمایند. همسر شخص متقاضی و فرزندان وابسته ی او می توانند تا همراه وی، اقامت دائم این کشور را کسب نمایند. فرزندان می توانند تا به محض ورود از مزایای تحصیل رایگان در کانادا نیز بهره مند گردند.

•    کانادا کشوری پیشرفته با امکانات زندگی، تحصیلی، شغلی، رفاهی و تفریحی در بالاترین سطح خود می باشد. زندگی و اقامت در کانادا امری است که بسیاری رویای آن را در سر می پرورانند و سرمایه گذاری در این کشور می تواند به راحتی شما را به این هدف نزدیک کند.

•    کشور کانادا دارای جامعه ای چند فرهنگی می باشد که این مساله یکی از بزرگ ترین مزیت ها برای مهاجرین محسوب می شود. جامعه ی کانادایی ظرفیت بالایی در پذیرش فرهنگ ها، ملیت ها و قومیت های مختلف دارد و این باعث می شود تا تازه واردین دچار احساس بیگانگی و غربت نشوند و بتوانند به سرعت خود را با شرایط جدید زندگی در محیط جدید وفق دهند. در کانادا، بر خلاف کشورهای اروپایی، ردی از نژاد پرستی و افراطی گرایی دیده نمی شود. جامعه ی چند فرهنگی کانادا، آن را میان بسیاری از کشورهای جهان ممتاز و برجسته ساخته است و توام شدن آن با برنامه های مهاجرتی متعدد و دقیق، کانادا را تبدیل به برترین مقصد برای مهاجرین کرده است.

•    مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازی به دارا بودن تحصیلات عالیه و مدارک سطوح بالای تحصیلی ندارد. بسیاری از متقاضیان می توانند با دارا بودن تجربه و سابقه ی مدیریتی و همچنین سرمایه ی کافی، جهت سرمایه گذاری به کانادا اقدام نمایند.

•    دارا بودن مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه همواره باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان می باشد. سرمایه گذاری در کانادا نیازی به داشتن مهارت های بالای زبانی ندارد و متقاضیان می توانند در اکثر موارد با دارا بودن سطح معمولی از مهارت های زبانی امکان مهاجرت از این روش را برای خود و اعضای خانواده ی خود فراهم نمایند. هرچند دانستن زبان بیگانه برای زندگی در کشوری دیگر از ملزومات اقامت می باشد و لازم است تا متقاضیان به هر روشی مهارت های زبانی خود را تقویت نمایند.

•    روند پرونده های سرمایه گذاری در کشور کانادا نسبت به بقیه ی کشورها سریع تر می باشد. همانگونه که می دانید کانادا کشوری مهاجر پذیر است که از ورود مهاجرین و تازه واردینی که بتوانند از هر طریقی به رشد، توسعه و اقصاد این کشور کمک نمایند، استقبال می کند.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

•    دارا بودن حداقل سرمایه ی مورد نیاز: میزان سرمایه ی مورد نیاز در هر استانی متفاوت می باشد و از این رو، مشورت با افراد متخصص و با تجربه در این خصوص از الزامات این امر است.

•    اثبات قانونی بودن منبع ثروت: مهم است که فرد سرمایه گذار بتواند اثبات نماید که ثروت خود را از روش های قانونی به دست آورده است، در غیر این صورت سرمایه ی وی مورد پذیرش دولت کانادا قرار نخواهد گرفت.

•    اثبات قانونی بودن بیزینس: بیزینس شخص سرمایه گذار می بایست قانونی بوده و به طور رسمی ثبت شده باشد. مواردی از جمله پرداخت به موقع مالیات می تواند قانونی بودن بیزینس شما را نشان دهد.

•    داشتن تجربه ی مدیریتی: لازم است تا متقاضیان امر سرمایه گذاری، حداقل به مدت سه سال تجربه و سابقه ی مدیریتی و بیزینسی داشته باشند.

انواع روش های سرمایه گذاری در کانادا :

روش سرمایه گذاری کبک و امتیازات آن

در روش سرمایه گذاری کبک ، فرد متقاضی باید حداقل سرمایه ۲ میلیون دلارکانادایی یا معادل آن به نرخ رسمی را به صورت ملک یا پول نقد و سهام در اختیار داشته باشد .

بازگشایی برنامه ی سرمایه گذاری استان مانیتوبا

استان مانیتوبا در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۸، اعلام کرده است که برنامه ی سرمایه گذاری این استان مجددا بازگشایی شده است.

برنامه ی سرمایه گذاری استان مانیتوبا (BIS) با هدف جذب سرمایه گذاران تجاری واجد شرایط و کارآفرینانی که قصد خرید و یا شروع یک بیزینس در استان مانیتوبا را دارند، به وجود آمده است.

سرمایه گذاری در جزیره ی پرینس ادوارد

برنامه های تجاری و سرمایه گذاری جزیره ی پرینس ادوارد برای مدیران با تجربه در امور تجارت و سرمایه گذاری و همچنین کارآفرینانی که دارای مهارت های مدیریتی قوی هستند، مناسب می باشد.

با توجه به چالش های مهاجرت به کانادا حتما به شما توصیه میکنیم برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود با وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید .