۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

تکریم جامعه پزشکی منافاتی با پرداخت مالیات آن‌ها ندارد

۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 336031
تکریم جامعه پزشکی منافاتی با پرداخت مالیات آن‌ها ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس درباره مالیات پزشکان اقدامی در راستای ایجاد عدالت محسوب می شود، گفت: تکریم جامعه پزشکی مهم است اما این موضوع منافاتی با پرداخت مالیات توسط آن‌ها ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه‌های کمیسیون تلفیق درباره دریافت مالیات از پزشکان گفت: پزشکان موظف به پرداخت مالیات، متناسب با میزان درآمدهای خود هستند و وضع این چنین قوانینی در راستای ایجاد عدالت محسوب می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه عدالت مالیاتی در کشور اهمیت بالایی دارد، گفت:  بعید است که پزشکان مخالف این باشند که باید متناسب با میزان درآمد خود مالیات دهند. در غیر این صورت باید استدلال‌های آن‌ها را شنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تصریح کرد: تکریم جامعه پزشکی مهم است اما این موضوع منافاتی با پرداخت مالیات توسط آن‌ها ندارد. امیدواریم پزشکان به این مصوبات کمیسیون تلفیق احترام گذارند.

 کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.