۰ نفر

دولت مشوق‌های صادراتی را در بودجه98 لحاظ کرد

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 335885
دولت مشوق‌های صادراتی را در بودجه98 لحاظ کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعمال مشوق های صادراتی یکی از خواسته های تجار و صادرکنندگان است و دولت در بودجه 98 مشوق های صادراتی قابل توجهی را لحاظ کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عباس تابش روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از صادرکنندگان را با هدف رونق اقتصادی در دستور کار دارد و یکی از کار های مهمی که وزارت صنعت ،معدن و تجارت پیگیری می کند اجرای دقیق مصوبات است تا بخشی از مشکلات موجود صادرکنندگان برطرف شود .

وی اظهار داشت: مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بسیار کار ساز است چرا که در این شورا علاوه بر بررسی مشکلات و موانع پیش رو ، راهکارهای لازم برای رونق تولید و تسهیل صادرات ارایه می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:بانک های عامل تسهیلات سرمایه در گردش را باید به موقع به تولیدکنندگان پرداخت و موانع پیش رو را برطرف کنند .

تابش با بیان اینکه پیمان‌سپاری ارزی، یکی از ابزارهای سیاست کنترل ارز است، افزود:تجار و بازرگانان مشکلات عمده ای در این ارتباط دارند ولی دولت تدابیری اتخاذ کرده که بر اساس این تدابیر تجار و بازرگانان تا سقف یک میلیون دلار از پیمان سپاری ارزی معاف شدند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت از مراکز تجاری خارجی با اعمال مشوق های صادراتی را یادآور شد و گفت: در مورد صادرات به ریال در استان های مرزی رایزنی های لازم صورت گرفته که امید است به نتیجه خوبی منجر شود.

وی واردات دام زنده و گوشت از آسیای میانه به اردبیل را ضروری دانست و اعلام کرد: واردات دام زنده از آسیای میانه به کشتارگاه اردبیل تصویب شده که می توان از این ظرفیت بصورت بهینه استفاده کرد .

در این جلسه مشکلات صادرات کالا از استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.