۰ نفر

معاون رییس جمهوری:

مراکز استان‌ها به راه‌آهن سراسری می‌پیوندند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 335202
 مراکز استان‌ها به راه‌آهن سراسری می‌پیوندند

معاون رییس جمهوری گفت: اتصال مراکز استان ها به شبکه راه آهن سراسری و بین المللی در دستور کار دولت قراگرفته و بر این اساس طرح های ریلی مختلفی در کشور در حال اجراست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز یکشنبه درحاشیه بازدید از پروژه راه آهن اردبیل - میانه به خبرنگاران افزود: استان های همدان، کرمانشاه ، آذربایجان غربی ،ایلام و اردبیل از جمله استان هایی است که در آنها شبکه ریلی اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

وی با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل بیان کرد: اجرای این پروژه کاری بزرگ و از جمله دستاورد های انقلاب است و با بهره برداری از آن موجب رونق اقتصادی وبویژه در بخش گردشگری استان خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه پروژه راه آهن اردبیل با حمایت دولت شتاب گرفته اظهار داشت: بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری می شود و هر چند برای دولت بار مالی سنگینی دارد ولی یک سرمایه گذاری بنیادی و لازم برای توسعه استان است .

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای سال جاری 180 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و تا پایان سال 300 میلیارد تومان دیگر این پروژه تزریق می شود.

به گفته وی ، این خط راه آهن به طول 175 کیلومتر برای حرکت قطارهایی با سرعت 160 کیلومتر در ساعت طراحی و اجرا می شود.

نوبخت گفت: دولت مصمم به پایان اجرای این طرح تا سال 99 است و تابلوی روزشمار هم درسطح شهر نصب شده تا مردم از روند کار مطلع شوند و این نشان از توجه ویژه مسئولان به خواسته های مردم دارد.