۰ نفر

نمی توانیم مدت طولانی در برابر فناوری‌های نوین مقاومت کنیم

۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 334820
نمی توانیم مدت طولانی در برابر فناوری‌های نوین مقاومت کنیم

رییس کمیته زنان، جمعیت و خانواده کمیسیون فرهنگی گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد سیاستگذاران فضای مجازی فعلا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند محیط امر به معروف در فضای مجازی به وجود آورند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طیبه سیاوشی با اشاره به فرامین رهبری در خصوص حضور هوشمندانه جوانان در فضای مجازی، گفت: شورای عالی فضای مجازی براساس آئین‌نامه و دستورالعمل خود فضای مجازی را مدیریت می‌کند.

او ادامه داد: اگر اعضای این شورا از اعمال نظرهای سلیقه‌ای و شخصی دوری کنند قطعاً می‌توان فضای مجازی سالمی برای حضور هوشمندانه جوانان داشت. افراد و دستگاه‌های ناظر که اعتقاد به محدودسازی فضای مجازی دارند باید توجه داشته باشند که نمی‌توانند مدت طولانی در برابر تکنولوژی و فناوری‌های نوین مقاومت کنند و حضور جوانان در این فضا را با فیلتر دچار دست اندازی کنند. فضای مجازی مرتباً به اشکال مختلف و پیشرفته‌تری تغییر ماهیت می‌دهد تا به حیاتش ادامه دهد بنابراین نباید با آن مبارزه کرد بلکه باید تلاش کرد تا بتوان آن را مدیریت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس وظیفه سیاست‌گذاران نظام در عرصه فضای مجازی را بسیار سنگین و حساس دانست و افزود: برخی از مدیران و سیاست‌گذاران فضای مجازی به جای فراهم کردن بستر حضور هوشمندانه و آگاهانه جوانان در فضای مجازی یا به دلیل کهولت سن یا به دلیل شناخت ناقص و محدود فضای مجازی یا از سر لج‌بازی با جوانان، به شیوه‌های مختلف مانع استفاده بهینه از این فضا می‌شوند و با محدودیت‌ها و سختگیری‌های بیش از حد زمینه گرایش جوانان به فناوری‌های عبور از فیلترینگ را به وجود می‌آورند.

رئیس کمیته زنان، جمعیت و خانواده کمیسیون فرهنگی خواستار تبعیت عملی شخصیت‌ها و مقامات قضائی و اجرایی از اوامر مقام معظم رهبری در خصوص حضور هوشمندانه جوانان در فضای مجازی برای مقابله با فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ نرم دشمن شد و افزود: چین و کره جنوبی برای مقابله با فرهنگ منحت غرب اینترنت بومی طراحی و در اختیار مردم خود قرار دادند. آنان پیام‌رسان‌های ملی و اجتماعی و فضای اینترنت ملی را به نحوی مبتنی بر فرهنگ ملی شأن تعریف کردند که مردم آنها با کمال میل از امکانات بومی خود استفاده می‌کنند. اگر ما هم چنین امکاناتی برای جوانان‌مان فراهم کنیم در حقیقت، امر به معروف کرده‌ایم اما متأسفانه به نظر می‌رسد فراهم کردن چنین محیط معروفی فعلاً برایمان امکان‌پذیر نیست.