۰ نفر

بدهی ۱۵۰۰میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۷
کد خبر: 333691
 بدهی ۱۵۰۰میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به بدهی ۶۳۴ میلیارد تومان دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به برنامه پنجم توسعه گفت: برای ۳ سال اخیر نیز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان دولت باید به این صندوق پرداخت کند که در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهدی نیکدل در پاسخ به این پرسش که آیا بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان فقط 634 میلیارد تومان است که برای آن از دیوان عدالت اداری رای گرفته‌ است، اظهار کرد: بدهی 634 میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان که برای دریافت آن از دیوان عدالت اداری رای گرفته‌ایم، مربوط به برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود: هم‌اکنون برنامه پنجم توسعه به اتمام رسیده و ما در برنامه ششم قرار داریم بنابراین برای سال‌های 96 و 97 نیز دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهی دارد که در مجموع حدود 600 میلیارد تومان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در لایحه بودجه سال 98 نیز باید بابت سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان اعتبار مد‌نظر لحاظ شود و در مجموع برای سال‌های 96، 97 و 98» علاوه بر 634 میلیارد تومانی که بابت برنامه پنجم توسعه از دیوان عدالت رای گرفته‌ایم، از دولت طلب داریم.

نیکدل ادامه داد: برای 3 سال اخیر حدود 900 میلیارد تومان دولت باید به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند که با مجموع 634 میلیارد تومان اخیر حدود 1500 میلیارد تومان باید از دولت دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: رای دیوان عدالت اداری برای واریز 634 میلیارد تومان سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان که مربوط به برنامه پنجم توسعه است، از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد که معادل ریالی آن را دریافت کرده یا با سایر موارد تهاتر شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: معلمانی که بازنشسته شده‌اند این دیون به حساب‌شان واریز خواهد شد و برای معلمان شاغل نیز این دیون به حساب‌شان واریز می‌شود البته معلمانی که بازنشسته می‌شوند، می‌توانند همچنان در صندوق بمانند و امیدواریم تا اواسط سال آینده شرکت پتروشیمی خاورمیانه رونمایی شود و پتروشیمی سبلان نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این دو پتروشیمی سالانه 3000 میلیارد تومان به سود صندوق اضافه خواهند کرد، به همین دلیل می‌گویم صبر کنند تا سود این را هم بگیرند.