۰ نفر

بخشی از شاغلان تامین اجتماعی بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 330625
بخشی از شاغلان تامین اجتماعی بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند

در حالی وزیرکار امروز اعلام کرده ۶.۵ میلیون کارگر بسته حمایتی دریافت کرده اند، که گزارش های رسیده حاکی است، تا کنون بخش قابل توجهی از مشمولین تامین اجتماعی هنوز بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که امروز محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته حمایتی میان 6.5 میلیون کارگر خبر داد که بنا بر تماس های مکرر مردمی هنوز بخش قابل توجهی از شاغلان تأمین اجتماعی که حقوق کمتر از 3میلیون تومان دریافت می کنند بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.

 علاوه بر این، موضوع قابل توجه این است که از بین 14 میلیون کارگر، بنابر اعلام وزارت کار تنها 6.5 میلیون کارگر مشمول این طرح شدند که به نظر می رسد بخش زیادی از کارگران مستحق از این بسته محروم شده باشند.

 مشمولان گروه چهارم در طرح امنیت غذایی دولت  شامل خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.

 روز گذشته رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بیمه‌شدگان مشمول سبد حمایتی دولت افزود: تمامی بیمه‌شدگانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول این بسته هستند و تعداد آنها 6 میلیون و 150 هزار نفر است.

 در حالی که به آخرین ساعات یکشنبه 30 دی ماه 97 نزدیک می شویم اخبارهای رسیده حاکی از این است که تا کنون بخش قابل توجهی از مشمولین این طرح هنوز بسته حمایتی را دریافت نکرده اند.