۰ نفر

«سامانه شفافیت» دیده بان فعالیت شرکت‌های وزارت تعاون می‌شود

۲۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 329813
«سامانه شفافیت» دیده بان فعالیت شرکت‌های وزارت تعاون می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه شفافیت و هوش تجاری را به عنوان دیده بان نظارت بر فرآیند های مالی، تجاری و منابع انسانی همه شرکت های سازمان های تابعه این وزارتخانه دانست و گفت: این سامانه همچنان توسعه می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجعفر کبیری امروز(چهارشنبه)  اظهارداشت: دیروز(سه شنبه 25 دی ماه) جلسه کمیته شفافیت وزارت تعاون با حضور محمد شریعتمداری وزیر و معاونان و مشاوران در این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: شفاف سازی یکی از برنامه های اصلی وزیر تعاون بوده و به همین دلیل به دستور آقای شریعتمداری، کمیته ای برای تحقق این مهم تشکیل شده است.

به گفته معاون وزیر تعاون، این کمیته قرار است اقدامات لازم برای ایجاد شفافیت را به صورت فرآیندی و پروژه ای انجام دهد.

کبیری، یکی از موارد مطرح شده در این جلسه را «ایجاد سامانه آنلاین برای رصد و پایش همه فعالیت های تجاری و منابع انسانی در شرکت های تابعه وزارت تعاون» اعلام کرد و افزود: تاکنون همه شرکت های شستا عضو این سامانه شده اند اما هنوز شرکت های صندوق بازنشستگی به عضویت آن در نیامده اند.

وی یادآورشد: خواسته وزیر این است که باید به سرعت عضو این سامانه شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت اجرای شفاف سازی تاکید کرد: این امر می تواند منجر به افزایش بهره وری و اعتماد شرکای اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شود.

«محمد شریعتمداری» که پنجم آبان برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت وعده داده بود نام همه اعضای هیات مدیره شرکت های تابع این وزارتخانه از جمله شستا و صندوق های بازنشستگی را با هدف شفاف سازی منتشر کند.

اسامی این فهرست 1200 نفره در حدود 550 شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه، در تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده است.

وزیر تعاون همچنین 11 آذرماه امسال در جلسه با فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، اعلام کرد، «تاکنون در مسیر شفاف‌سازی نتایج خیلی خوبی به دست آورده‌ایم و تا سه ماه آینده همه معاملات را علنی می‌کنیم زیرا اصل بر شفافیت است.»

شریعتمداری 18 دی ماه نیز بر ضرورت سرعت عمل در اجرای برنامه های شفافیت ساز تاکید و تصریح کرد که تا پایان این ماه، اعضای هیات مدیره و مدیرانی که در مسیر اجرای شفافیت قدم برنداشته اند از کار برکنار شده و مدیرانی که در این زمینه اقدام های لازم را انجام داده اند، تشویق می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: مهمترین اقدامی که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام می دهیم، این است که شفاف سازی را به صورت دقیق اجرا کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این است که فیش حقوقی اعضای هیات مدیره و میزان پاداش دریافتی پایان سال و حتی خرید و فروش هایی که در قالب شرکت ها انجام می دهند را با رعایت اصول و ضوابط منتشر کند.