۰ نفر

رییس سازمان ملى استاندارد:

سازمان استاندارد نقش پلیس را براى فعالان اقتصادى ایفا نمى‌کند/ تاریخ انقضای برخی "استاندارد"ها در کشور فرا رسیده است

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶
کد خبر: 329305
سازمان استاندارد نقش پلیس را براى فعالان اقتصادى ایفا نمى‌کند/ تاریخ انقضای برخی "استاندارد"ها در کشور فرا رسیده است

رییس سازمان ملى استاندارد خطاب به فعالان اقتصادى گفت: تاکید مى‌کنم ما نقش پلیس را براى شما ایفا نمى کنیم، بلکه حتى مى‌توانیم مشاورتان باشیم تا بتوانیم با سهولت مسائل هر دو طرف را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، نیره پیروزبخت در جمع فعالان اقتصادى بخش خصوصى با تاکید بر لزوم همکارى بخش خصوصى و دولت اظهار کرد: در سازمان استاندارد این نگاه وجود دارد که مشکل بخش خصوصى مشکل خودمان است و اگر اینطور نباشد قطعا نمى توانیم از مشکلات پیش آمده در کشور فائق بیاییم.

پیروزبخت با بیان این که همه باید در یک صف و جناح حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: قانون توسعه نظام استانداردسازى که سال گذشته به تصویب رسید، براى همه مولفه هاى اقتصادى کشور، تکالیف مشخص مى‌کند نه فقط براى برخى سازمان ها.

او تصریح کرد: با توجه به قانون استانداردسازى، در یک سال اخیر دستمان بازتر شده و از نگرش سنتى به استاندارد گذر و وارد رویکرد نوین استانداردسازى شده ایم.

رییس سازمان استاندارد با اشاره به شرایط تحریمى بیان کرد: ما در سال هاى گذشته نیز همچین شرایطى را پشت سر گذاشته ایم اما حتى زمانى که یک فضاى بازى بین دو تحریم ایجاد شد، شما به فکر جبران مافات بودید تا استانداردسازى، اما تاکید مى‌کنم ما نقش پلیس را براى شما ایفا نمى کنیم، بلکه حتى مى‌توانیم مشاورتان باشیم تا بتوانیم با سهولت مسائل هر دو طرف را حل کنیم.

پیروزبخت با تاکید بر جارى شدن استاندارد در همه سطوح زندگى، گفت: اگر در احوالات کشورهاى پیشرفته تجسس کنید، مى‌بینید که بحث استاندادهاى اجبارى بسیار کاهش و حتى به صفر رسیده و معتقدند کشورى به توسعه رسیده که استاندارد اجبارى آن صفر شده باشد.

وى از فعالان بخش خصوصى خواست تا تمام موانع استانداردسازى خود را به سازمان اعلام کرده تا به مشکلات رسیدگى شود.

رییس سازمان استاندارد تاکید کرد: ١٠٠درصد آمادگى داریم که قانون توسعه نظام استانداردسازى را با استفاده از ظرفیت انجمن ها، تشکل ها و اتاق بازرگانى پیاده کنیم چرا که ما شما را اعضاى سازمان استاندارد مى‌دانیم.

او افزود: همچنین در سال هاى اخیر تعامل سازمان استاندارد و بخش خصوصى بیشتر شده و کم تر مجبور به تعلیق و اقدامات قانونى شده ایم.

رییس سازمان استاندارد اعلام کرد: ٣٢هزار و ٥٠٠استاندارد در ایران داریم که این رقم از لحاظ کمى در وضعیت خوبى قرار دارد اما براى سال آینده هم و غم ما تجدید نظر در این استانداردها است چرا برخى از آن ها تاریخ گذشته شده و با توجه به شرایط اقتصادى کشور باید استانداردهایمان را بومى کنیم

پیروزبخت با تاکید بر جایگاه والاى سازمان استاندارد در مقایسه با سایر سازمان ها، اضافه کرد: ما جزو سازمان هاى داراى رنکینگ بالا هستیم به طورى که ما سال گذشته رتبه ٢٢ هیات مدیره فنى ایزو بین ١٦٢کشور را کسب کرده ایم که جایگاه بالایى است.