۰ نفر

نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

حمایت مردم از تامین هزینه‌های طرح تحول از مالیات پزشکان

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۳۱
کد خبر: 328658
حمایت مردم از تامین هزینه‌های طرح تحول از مالیات پزشکان

نتایج یک نظرسنجی از مردم تهران درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که ۷۳ درصد مردم با اخذ مالیات از دلالان و ۸۱ درصد مردم با تامین هزینه های طرح تحول سلامت از منبع مالیات پزشکان موافقند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اخیرا یکی از مراکز معتبر نظرسنجی یک نظرسنجی از مردم تهران درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ انجام داده است که بخشی از نتایج آن در ادامه می آید:

*اخبار بودجه برای ۴۰ درصد مردم هیچ جذابیتی ندارد

۴۰.۴ درصد پاسخگویان گفته‌اند اخبار بودجه کل کشور «اصلاً» برای‌شان جذابیت ندارد. اخبار بودجه کل کشور برای ۲۸.۸ درصد پاسخگویان در حد «زیاد» و برای ۳۰.۵ درصد در حد «کم» جذابیت دارد.

*حدود ۴۷ درصد مردم از محتوای بودجه هیچ اطلاعی ندارند

۴۶.۸ درصد از پاسخگویان از محتوای بودجه سال ۱۳۹۸ که دولت به مجلس ارائه کرده است، «اصلاً» اطلاعی ندارند. ۳۵.۵ درصد پاسخگویان درحد «کم یا خیلی‌کم» و ۱۷.۷ درصد درحد «خیلی‌زیاد یا زیاد» از محتوای بودجه سال ۱۳۹۸ آگاهی دارند.

*حدود ۸۹ درصد مردم با بررسی دقیق تر بودجه شرکت های دولتی موافقند

با توجه به اینکه سه چهارم بودجه سال ۱۳۹۸ مربوط به شرکت‌های دولتی است، ۸۹.۲ درصد پاسخگویان با بررسی دقیق‌تر این بخش از بودجه از سوی مجلس «موافق» بوده‌اند.

*حمایت ۷۳ درصد مردم از اخذ مالیات از دلالان

۷۳.۴ درصد پاسخگویان با اخذ مالیات از دلالان و واسطه‌ها «موافق» بوده‌اند.

*۸۱ درصد مردم با تامین هزینه های طرح تحول از منبع مالیات پزشکان موافقند

۸۱ درصد پاسخگویان با تأمین هزینه‌های طرح تحول سلامت از منبع مالیات پزشکان «موافق» بوده‌اند.

*حمایت حدود ۸۱ درصد مردم از پخش جلسات کمیسیون‌های مجلس برای بررسی لایحه بودجه

با توجه به اینکه جلسات مجلس شورای اسلامی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، ۸۰.۹ درصد پاسخگویان با پخش جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ از صداوسیما در حد «زیاد» موافق هستند.