۰ نفر

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:‌

ساختار مالیاتی کشور قابل قبول نیست

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 328416
ساختار مالیاتی کشور قابل قبول نیست

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید نگاه به نظام بودجه‌ریزی در کوتاه‌مدت تغییر کند، تصریح کرد: نکاتی که رهبر معظم در حوزه بودجه اشاره کرده‌اند، بیانگر ضرورت و اهمیت تحول است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه های این هفته تهران، با اشاره تقدیم بودجه ۹۸ از سوی دولت به مجلس، گفت: مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده کشور است؛ لایحه بودجه تعیین کننده نقشه راه کشور در طول یک سال است.

وی افزود: بعضی از تحلیل گران می گویند نقشه راه را به ما نشان دهید تا ما تحلیل خود را از حوزه های گوناگون کشور ارائه دهیم و این نشان می دهد نقش بودجه تعیین کننده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ارزیابی صاحب نظران و مرکز پژوهش های مجلس در قبال بودجه سال ۹۸، گفت: براساس نظرات تفاوت معنی داری بین لایحه بودجه ۹۸ با سالهای گذشته غیراز افزایش ارقام متناسب با تورم دیده نمی شود،البته اقدامات شفاف‌سازی شکل گرفته است. قدم‌هایی کوتاه برای کاهش برخی هزینه‌ها برداشته شده اما این اقدامات متناسب با تحول، تغییر و حرکت به سمت بودجه مبتنی بر عملکرد نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه به نظام بودجه‌ریزی در کوتاه‌مدت تغییر کند، تصریح کرد: نکاتی که رهبر معظم در حوزه بودجه اشاره کردهاند، بیانگر ضرورت و اهمیت تحول است.

ابوترابی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس، تصریح کرد: نمایندگان آینده را ببینند، اگر منافع ملت را ببینید خدا در دنیا و آخرت همراه شما است.

وی با بیان اینکه ملاک تصمیم نباید رای باشد، اظهارداشت: ملاک منافع ملت ایران و کاهش تورم با تولید حداکثری است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید در سه حوزه،سیاست‌های مالی، پولی و نظام اقتصادی کشور متحول شویم، گفت: اگر سیاست‌های مالی اصلاح نشود، دچار مشکل جدی خواهیم شد و اگر سیاست پولی اصلاح نشود، تورم درست نخواهد شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه امروز ۴۰ تا ۵۰ درصد فرار مالیاتی داریم، اظهارداشت: این عدد بسیار زیاد است، اصلاح نظام مالیاتی به معنای افزایش نرخ نیست. جامعه در راه رشد و رکود باید پرداخت مالیاتی داشته باشد. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نمی‌توان بدون کاهش هزینه ها، قدمی برداشت. امروز در کشور باید هزینه ها را مدیریت کنیم از این رو افزایش حقوق ها باید متناسب با منابع واقعی بودجه تامین شود. 

حجت الاسلام ابوترابی همچنین در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دنیای استکبار را در حیرت قرار داد و آن به خاطر دستاورد عمل صالح است، گفت: این عمل صالح، دستاورد معرفت خداست. دستاورد اطاعت و تسلیم شدن در برابر وحی است.

وی گفت:در جامعه اسلامی اقتصاد هدف نیست و ابزاری برای تعالی و تکامل انسان است، از این رو برای تعالی و استحکام جامعه انسانی به اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشیم.