۰ نفر

تعرفه‌های خدمات قضایی در بودجه۹۸ تغییر نکرد

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 327428
تعرفه‌های خدمات قضایی در بودجه۹۸ تغییر نکرد

بررسی لایحه بودجه نشان میدهد، در بودجه سال آینده عناوین و مبالغ تعرفه‌های خدمات قضایی بدون هیچگونه تغییری عیناً از قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به لایحه سال ۱۳۹۸ منتقل گردیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، عناوین و مبالغ تعرفه‌های خدمات قضایی موضوع ردیف درآمدی 140101 مندرج در جدول شماره (16) لایحه بودجه سال آینده  بدون هیچگونه تغییری عیناً از قانون بودجه سال 1397 به لایحه سال 1398 منتقل گردیده است . بنابراین عنوان خبر تغییر در معیار مورد اشاره اساساً کذب بوده و از سال 1393 تاکنون در جدول تعرفه‌های قوانین بودجه (جدول شماره 16) از کلمه «بهای خواسته» استفاده نشده است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، عنوان بکار رفته (ارزش خواسته) برگرفته از بند (12) ماده (3)  قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین – مصوب 1373 مجلس شورای اسلامی می‌باشد که در ماده مذکور به صراحت کلمه « ارزش خواسته»  بکار رفته است نه بهای خواسته.

طبق رویه معمول، هرگونه تغییر در ارقام و عناوین تعرفه‌های خدمات قضایی به پیشنهاد رئیس محترم قوه قضائیه و پس از بررسی در دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید که در سالجاری چنین پیشنهادی از طرف قوه قضائیه ارائه نشده لذا تغییری نیز در عناوین و مبالغ تعرفه‌ها در لایحه بودجه صورت نگرفته است.