۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

‌١.٧تریلیون تومان سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد/ بورس در تعامل بانک مرکزی به ساماندهی سرمایه‌های سرگردان بپردازد

۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 325091
‌١.٧تریلیون تومان سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد/ بورس در تعامل بانک مرکزی به ساماندهی سرمایه‌های سرگردان بپردازد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وجود ١.٧ تریلیون سرمایه سرگردان در کشور خبر داد و گفت: بورس باید در تعامل بانک مرکزی به ساماندهی سرمایه‌های سرگردان بپردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت بازار ارز و اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تعامل با بورس برای ساماندهی نقدینگی سرگردان، اظهار داشت: تجربه ساماندهی بازار ارز از سوی بانک مرکزی نشان داد که مجموعه دولت در صورت جزم کردن اراده خود می‌توانند بر هر سختی و مشقتی فایق آیند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نقدینگی سرگردان بالغ بر ١.٧ تریلیون تومان است، افزود: برنامه‌ریزی حساب شده بانک مرکزی در این خصوص نیز می‌تواند به جذب درست نقدینگی سرگردان در بازار منجر شود.

 این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بهترین جایی که می‌تواند به ساماندهی نقدینگی‌های سرگردان بیانجامد بازار بورس است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند در جهت تولید هزینه شود که این خود به تحقق اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم نیز از  ساماندهی نقدینگی سرگردان به واسطه بورس استقبال می‌کنیم، گفت: طبق بررسی‌های مرکز پژوهش های مجلس ٧٠ درصد نقدینگی جامعه در دست یک درصد است که این به معنی این است که برنامه‌ریزی قوی نیاز داریم تا بتوانیم این حجم از نقدینگی را که در دست برخی از افراد خاص بوده و هر دفعه بخشی را بحرانی می‌کند، مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون افراد دیگر خرید و نگهداری ارز و سکه را پرریسک می‌دانند، افزود: وقت آن رسیده که بورس جای خود را در اقتصاد کشور ارتقا ببخشد.