۰ نفر

حجم جرایم تعزیراتی کشور 70هزار میلیارد ریال است

۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۱۰
کد خبر: 325068
حجم جرایم تعزیراتی کشور 70هزار میلیارد ریال است

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حجم جریمه های صادره در خصوص پرونده های تعزیراتی کشور طی سال جاری 70 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایرنا، جمال انصاری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی افزود: این میزان محکومیت برای 400 هزار پرونده تخلف در حوزه کاری تعزیرات حکومتی صادر شده که نشان دهنده دقت شعب مختلف کشور در رسیدگی است.

وی با اشاره به افزایش نزدیک به 30 درصدی پرونده های رسیدگی شده طی سال جاری، اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود 310 هزار پرونده تعزیراتی رسیدگی شده بود.

وی بیان کرد: قاچاق کالا و ارز، احتکار و گران فروشی بیشترین سهم را در بین پرونده های تعزیراتی سال جاری به خود اختصاص داده است.

علی اکبر گروسی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اینکه اخلاق مداری اصناف و مسوولیت شناسی اتحادیه ها بهترین سیستم نظارتی به شمار می رود، گفت: دادگستری نیز در کنار اصناف برای مبارزه با تخلف های اقتصادی تلاش می کند.

مصطفی حبیبی، دادستان ارومیه نیز در این جلسه به دستگیری 6 متخلف اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: این افراد در جریان رسیدگی به 2 پرونده احتکار و قاچاق ارز به ارزش بیش از 12 میلیارد یورو دستگیر شده اند.

محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی هم با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 11 هزار پرونده تخلف به ارزش 820 میلیارد ریال در شعب این اداره کل رسیدگی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش دارد.

 تعزیرات حکومتی به تخلفات حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات رسیدگی می کند.