۰ نفر

کشف عتیقه‌های باستانی از قاچاقچیان مرز هوایی

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 323667
کشف عتیقه‌های باستانی از قاچاقچیان مرز هوایی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری چهار قاچاقچی هوایی و کشف مقادیری عتیقه‌های باستانی و محموله قرص‌های غیرمجاز در مشهد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار محمدکاظم تقوی در تشریح این عملیات ضربتی اظهار کرد: تیم‌های دایره آگاهی پلیس فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد در اقدامی اطلاعاتی به سرنخهایی از قاچاق هوایی قرص‌های غیرمجاز و اشیاء عتیقه به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی دست یافتند.

وی افزود: تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد دو جوان که یکی از آنان تبعه خارجی است قصد قاچاق مقادیری داروی غیرمجاز به کشور آلمان را داشتند که با تیزبینی مأموران پلیس فرودگاه مشهد دستگیر و 3 هزار و 308 عدد قرص غیرمجاز که به طرز ماهرانه‌ای در داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف شد. پلیس در ادامه تحقیقات از این متهمان، عامل توزیع این داروهای غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم 13 هزار سی‌سی شربت متادون، یک کیلوگرم پودر ترک اعتیاد دست‌ساز، یک کیلوگرم پودر معجون بیرجندی، هزار و 55 عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و 802 عدد انواع قرص‌های توان‌افزای غیرمجاز کشف شد. تحقیقات تیم دایره آگاهی پلیس فرودگاه خراسان رضوی در این پرونده به سرنخ‌های دیگری رسید که منجر به شناسایی قاچاقچی هوایی عتیقه‌های باستانی شد.

تقوی بیان کرد: پلیس پس از ردزنی‌های گسترده و هماهنگی با مقام قضایی این متهم را با یک هزار و 221 عدد سکه قدیمی دستگیر و همدست وی را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند. همچنین پلیس متهم دیگر پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل مسکونی او یک قبضه اسلحه جنگی سرپر دولول قدیمی و 400 قطعه اشیاء عتیقه که به ادعای متهم 200 تا 400 سال قدمت دارد، کشف شد.