۰ نفر

11هزار تن کاغذ در اختیار نشریات و مطبوعات قرار می‌گیرد

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱
کد خبر: 321711
11هزار تن کاغذ در اختیار نشریات و مطبوعات قرار می‌گیرد

دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی از تامین 15میلیون دلار ارز برای تهیه حدود 11 هزار تن کاغذ مورد نیاز نشریات و مطبوعات از سوی بانک مرکزی خبر داد.‌

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، همایون امیرزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاشان به فعالیت های اثرگذار این وزارتخانه، صمت، بانک مرکزی و فعالان این بخش اشاره کرد و افزود: برای تامین نزدیک به 70 هزار تن کاغذ دیگر ارز تامین شده است. 
وی بیان کرد: از مجموع110 هزار تن کاغذ چاپی که تصویب شده بود، نزدیک به 86 هزار تن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تایید قرار گرفت. 
دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع نزدیک به پنج هزار تن کاغذ با قیمت مصوب و متعادل بین 400 نفر ناشر و نشریات کشور از طریق شبکه توزیع را یادآور شد. 
وی ادامه داد : تاکنون افزون بر20 هزار تن کاغذ بین مطبوعات کشور توزیع شده و اگر فرایند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی سرعت گیرد، هیچ مشکلی برای کاغذ وجود نداشته و از کمبود آن نگران نیستیم. 
امیرزاده اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطمینان داده که برای تامین کاغذ روزنامه‌ها، از سوی واردکنندگان اعلام آمادگی شده و حتی تامین کاغذ روزنامه ‌ها در استان‌ ها هم در دستور کار قرار دارد. 
وی اضافه کرد : نزدیک به 50 میلیون دلار در پایان سه ماهه نخست سال برای واردات کاغذ تامین شده بود که در یک ماه گذشته این تامین ارز شیب خوبی گرفته‌، رقم تامین شده به بیش از 150 میلیون دلار افزایش پیدا کرده و بر این اساس افزون بر 170 هزار تن کاغذ در یک ماه گذشته تامین ارز شده است. 
دبیر کارگروه ساماندهی کاغذ در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کاهش قیمت دلار به 90 هزار ریال، وضعیت کاغذ در کشور از شرایط کنونی نیز بهتر شود. 
۹ هزار و ۳۰۰ رسانه شامل ۲ هزار و ۳۰۰ خبرگزاری و پایگاه خبری و هفت هزار نشریه مکتوب فعال و غیرفعال در کشور وجود دارد.