۰ نفر

سرپرست سازمان توسعه تجارت؛

اروپا در زمان تحریم نقش موثرى ایفا نکرد/ باید گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 320843
اروپا در زمان تحریم نقش موثرى ایفا نکرد/ باید گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: اروپایى ها نتوانستند بر عکس گفته هایشان، نقش موثرى ایفا کنند و این موضوع به ما مى فهماند که فقط باید به خودمان اتکا کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمدرضا مودودى در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه اظهارکرد: امروز به صورت مشخص آمریکا به جنگ اقتصادى نوین ورود کرده و ما اولین نمونه جنگ مدرن را سپرى مى‌کنیم و اگر آمریکا در این جنگ پیروز شود، این نوع جنگ نوین تحریمى توسعه پیدا خواهد کرد.

مودودى اضافه کرد: اروپایى‌ها نتوانستند بر عکس گفته هایشان، نقش موثرى ایفا کنند و این موضوع به ما مى فهماند که فقط باید به خودمان اتکا کنیم.

وى خاطرنشان کرد: در جنگ فعلى فقط سخت افزارها مورد هدف آمریکا نیستند، بلکه نرم افزارهایى مثل امید و اعتماد را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.

سرپرست سازمان توسعه و تجارت با بیان این که باید گفتمان تازه اى بین بخش خصوصىو دولت شکل بگیرد، افزود: باید در تولیدات صادراتى ظرفیت خود را افزایش دهیم و این از طریق تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصى حاصل مى شود.

مودودى با اشاره به این که ما از نظر تعداد صادرکنندگان نتوانسته ایم توانایى بالقوه خود را به ظرفیت هاى بالفعل تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: در طول ٤٠ سال اخیر اگرچه شرایط مساعدی نداشتیم ولی همیشه از این چالش ها موفق عبور کرده ایم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که باید گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد تا استراتژی خوبی در حوزه تجارت خارجی شکل گیرد، تصریح کرد: تنها ٣٥٠ قلم کالا، بالای ده میلیون دلار صادرات دارند و تنها ٧٠ قلم کالا داریم که بالای ٥٠ میلیون دلار صادرات دارند؛ واحدهای با صادرات بالای ده میلیون دلار هم کمتر از ٣٥٠ شرکت هستند.