۰ نفر

42درصد از مهارآموختگان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده‌اند

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۹:۰۴
کد خبر: 319658
42درصد از مهارآموختگان فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شده‌اند

‌معاون توسعه منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در سال گذشته 38 درصد از مهارت آموختگان فنی و حرفه ای وارد بازار کار شدند و این رقم در سال جاری به 42 درصد ارتقاء یافته است.

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نادر فخری در جمع کارکنان سازمان فنی و حرفه ای استان افزود: نرخ برگشت به زندان برای زندانیان مهارت آموخته به 5تا 7 درصد کاهش یافته است‌.

وی در ادامه بیان کرد: دیدگاه وزیر کار نسبت به آموزش‌های مهارتی نگاه تحول گرایانه است و تغییر شرایط کنونی و لزوم به روز زسانی آموزش‌ها برای بازگشت به فراگیری فنون از مهمترین برنامه های ایشان در حوزه فنی و حرفه ای است‌.

‌فخری اظهار کرد: مجلس و دولت نگاه مثبتی نسبت به تاثیرجایگاه مهارت آموزی در اقتصاد خانواده و رونق اشتغال در کشور دارند و افزایش اعتبارات فنی و حرفه ای برای به روزرسانی تجهیزات گویای این نگاه ویژه است‌.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای مهارت آموزی در استان منجربه هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی در ارتقاء جایگاه مهارت آموزی خواهد شد و همسو کردن آموزشها و پیشگیری از موازی کاری و اتلاف هزینه را در پی خواهد داشت‌.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، اثر‌بخشی آموزش‌های مهارتی در رفع بیکاری را منوط به همدلی و هم افزایی همکاران در رده ها و واحد های مختلف و نیز هم افزایی بادستگاه های ذیربط عنوان کرد‌.

‌فخری در ادامه گفت: منطقه بندی کردن استان های کشور و انتخاب معین برای پیگیری و رسیدگی هرچه بهتر و سریعتر به مشکلات استان ها از جمله اقدامات ریاست سازمان بود که با هدف تعامل بهتر با استانها برای حل مشکلات پیش رو انجام شد‌.

وی همچنین از دیدگاه مثبت دکترپاک سرشت نسبت به ظرفیت و توانمندی موجود در بدنه نیروهای مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان برای انتخاب مدیر کل بومی خبر داد و گفت : نیروهای مجرب و توانمند مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کارما را در انتخاب مدیرکل سخت کرد، چرا که آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان دارای نیروهای مجرب و خدوم فراوانی است‌.