۰ نفر

وزیر اقتصاد در مراسم روز ملی بیمه؛

تحریم‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست/ بیمه البرز به طور کامل خصوصی خواهد شد

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۴
کد خبر: 319405
تحریم‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست/ بیمه البرز به طور کامل خصوصی خواهد شد

وزیر اقتصاد از خصوصی شدن بیمه البرز خبرداد و گفت: در سال 98 سهم دولت در بیمه البرز به طور کامل واگذار شده و این شرکت خصوصی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در مراسم روز ملی بیمه با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب ما همواره با تحریم‌ها و فشارهای خارجی مواجه بودیم افزود: این دغدغه‌ها همواره برای سرمایه گذاران وجود داشته است اما صنعت بیمه باید بررسی کند چگونه می‌تواند دغدغه های سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را کاهش بدهد.

وی با بیان اینکه موضوع جهش‌ نرخ ارز و کنترل آن وظیفه بانک مرکزی است افزود: جهش نرخ ارز تنها مسئله موجود نیست بلکه گاهی با محدودیت‌های برون داد مواجه می‌شویم به این معنی که تولیدکننده ما مواد اولیه ندارد. بیمه عدم النفع باید جدی گرفته شود  هرچند میدانم برای صنعت بیمه شیرین نیست اما یک الزام است.

او اضافه کرد: از سال ۹۱ تا کنون تنها دو سال نرخ رشد سرمایه گذاری ما مثبت بوده است که علامت خوبی نیست.

وزیراقتصاد همچنین از خصوصی شدن شرکت بیمه البرز خبرداد و افزود: با تصویب دولت در بودجه ۹۸ قرار است سهم دولت در بیمه البرز واگذار شده و این بیمه به طور کامل خصوصی شود که اتفاق خوبی است اما کافی نیست.

دژپسند انتشار اوراق بیمه ای و خصوصی سازی را نمونه بارز مردمی سازی اقتصاد عنوان کرد و ادامه داد: بهبود وضعیت کسب و کار باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و نوآوری باید در صنعت بیمه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب نفوذ  از ۷ به ۱۰ درصد تنها با اجبار اتفاق نمی‌افتد، بر ضرورت تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد.