۰ نفر

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

وزارت اقتصاد و حسابداران دو شمشیرزن با یک هدف‌اند/ بودجه‌ریزی برای سال 98 مشکل بود

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 319217
وزارت اقتصاد و حسابداران دو شمشیرزن با یک هدف‌اند/ بودجه‌ریزی برای سال 98 مشکل بود

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر نقش حسابداران به عنوان یکی از ارکان اصلی وزارتخانه اقتصاد تاکید کرد: وزارت اقتصاد و حسابداران مانند دو شمشیرزن با یک هدف‌ مشترک‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند در همایش روز حسابدار در وزارت اقتصاد، حسابداری را یکی از ستون‌های اصلی حکمرانی خوب دانست و گفت: نمی‌توانیم از حکمرانی خوب سخن بگوییم اما از شفافیت سخن نگوییم. همچنین نمی‌توانیم از شفافیت سخن بگوییم اما از استانداردهای حسابداری سخن نگوییم.

وی با اشاره به اینکه شفافیت لازمه حکمرانی خوب است که برای ایجاد آن، نیازمند گزارشگری مالی و رعایت استانداردهای حسابداری هستیم، تاکید کرد: البته این شفافیت نیازمند گزارشگری مالی، استانداردهای حسابداری و استانداردهای حسابداری عمومی است.

دژپسند با تاکید بر این که حسابداری تعهدی، ستون اصلی تحقق بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است، تصریح کرد: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از خواسته‌های وزارت اقتصاد است که حسابداری تعهدی یکی از ارکان تحقق این مساله است.

وی با بیان این که وزارت اقتصاد نباید درگیر تصدی امر حسابرسی شود، خاطرنشان کرد: احساس ما این است که به شدت به جامعه بزرگ و حرفه ای حسابداری نیاز داریم و هر چه زمان می گذرد این نیاز ما ابعاد گسترده تری می یابد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: تمام وزارت اقتصاد در ستادی و استانی باید با این رویکرد گام برداریم که برای وسیع کردن ارتباط با جامعه حسابداران از هیچ تلاشی نباید دریغ کنیم و برای عمیق تر شدن این ارتباط، جامعه حسابداران باید کمک کنند.

دژپسند همچنین تاکید کرد: وزارت اقتصاد و حسابداران به مثابه دو شمشیرزن با یک هدف مشترک هستند.

سال98 در بین سال‌های بعد از انقلاب از نظر بودجه‌‌ریزی سخت بود

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران با تاکید مجدد بر نقش و اهمیت حسابداران بیان کرد: هر چه جامعه ما مدرن‌تر می‌شود نیاز به این حوزه نیز نیز افزایش می‌یابد و همچنین هرچه به سمت بودجه‌ریزی مدرن حرکت‌می‌کنیم بیشتر از قبل به حسابداران نیاز پیدا می‌کنیم.

دژپسند درباره بودجه سال 98اظهار کرد: به رسم سنت باید جزییات بودجه را رییس جمهور اعلام کنند اما باید بگوییم که سال 98 در بین سال‌های بعد از انقلاب از نظر بودجه ریزی سال سختی بود اما خوشبختانه با قابلیت‌هایی که در دولت وجود دارد، سعی شد که بودجه‌ای تنظیم شود که همچنان اگرچه مشکل داریم اما این مشکلات در ارائه خدمات عمومی دست و پا گیر دولت نشود.