۰ نفر

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر داد

ترمیم دستمزد کارگران موضوع جلسه فردای شورای عالی کار

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 319169
ترمیم دستمزد کارگران موضوع جلسه فردای شورای عالی کار

278 امین جلسه شورای عالی کار فردا سه شنبه با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان با بررسی موضوع انطباق حداقل معیشت و دستمزد کارگران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی ، گفت: دعوتنامه‌های جلسه دوم شورای عالی کار به دستمان رسیده و فردا صبح جلسه با حضور شرکای اجتماعی و با محور صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال، ‌ تطبیق حداقل دستمزد و معیشت، پایداری بنگاههای اقتصادی، خلق فرصتهای شغلی جدید، راهکارهای خروج و برون رفت بنگاهها از رکود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خواسته نمایندگان کارگران برای ترمیم هرچه سریع‌تر مزد کارگران، گفت: در جلسه کمیته دستمزد که اخیرا برگزار شد، درخواست کردیم منحصرا جلسه‌ای برای بررسی موشکافانه دستمزد تشکیل شود و با توجه به این که جامعه کارگری در شرایط کنونی دغدغه‌ای جز تامین معیشت و ترمیم مزد ندارد، امیدواریم که به نتایج خوب و قابل توجهی برسیم.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر لزوم به روز کردن آمار و ارقام سبد هزینه خانوار و دستمزد گفت: در جلسه کمیته دستمزد مقرر شد تا آمار و ارقام مربوط به مزد کارگران و سبد هزینه معیشت خانوارها به روز رسانی شود و در همین راستا وزارتخانه این آمار را به روز کرده و در جلسه آتی شورای عالی کار که فردا خواهد بود ارائه کند.

فتح الهی درباره موضوعات متعدد جلسه فردای شورای عالی کار گفت: شرایط کارفرمایان و مشکلات تولید را می‌دانیم اما اعتقاد ما این است که مباحث مربوط به کارفرمایان و مشکلات تولید باید در حوزه های دیگر بررسی و کنکاش شود و شورای عالی کار ظرفیت لازم را برای این که شرایط مساعدی در همه حوزه‌ها برای جامعه کارگری فراهم کند، ندارد، ضمن این که زمان کافی برای ورود به تمام این مباحث را نداریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در عین حال با اشاره به تغییر معاون روابط کار و انتصاب آقای شاکرمی به این سمت، گفت: با توجه به این که ایشان خود از جامعه کارگری است و پیش از این به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران انجام وظیفه می‌کرده حضور ایشان در برهه حساس کنونی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به عنوان دبیر شورای عالی کار و کسی که تجربیات زیادی درحوزه کار و کارگری دارد بتواند به پیشرفت موضوع ترمیم دستمزد کارگران و تامین معیشت خانوارهای کارگری در شورای عالی کار کمک کند.

 دویست و هفتاد و هفتمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار ۲۳ آبان ماه امسال برگزار شد. این نشست با سیگنال‌های مثبتی برای ترمیم مزد کارگران و بهبود معیشت خانوارهای کارگری همراه بود و وزیر کار شخصا پیشنهاد تشکیل کمیته دستمزد شورا را به منظور بررسی ابعاد ترمیم دستمزد و سبد هزینه معیشت کارگران مطرح کرد. وزیرکار در این جلسه از پیش‌بینی توزیع بسته‌های حمایت غذایی دولت به کارگران خبر داد تا جامعه کارگری نیز در کنار کارمندان و بازنشستگان از مزایای بسته‌های غذایی بی نصیب نمانند.