۰ نفر

در همایش روز حسابدار عنوان شد؛

تاکید خزانه دار کل کشور بر نقش حسابدار در شفافیت مالى

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 319157
تاکید  خزانه دار کل کشور  بر نقش حسابدار در شفافیت مالى

معاون نظارت مالى و خزانه دارى کل کشور به نقش حسابدار در شفافیت مالى تاکید کرد و گفت: حسابداران در حقیقت براى ایجاد شفافیت بیشتر در ارائه صورت‌هاى مالى باید در اتاق شیشه‌اى باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، رحمت الله اکرمى صبح امروز در مراسم روز حسابدار که در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایى برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش حسابدار در کشور بیان کرد: حسابدارى و گزارشگرى مالى در ارتقاء تصمیم گیرى و پاسخگویى و شفافیت مالى نقش به سزایى ایفا مى‌کند.

وى ادامه داد: مدیر چاره‌اى جز تصمیم گیرى ندارد و اگر اطلاعات و گزارش صحیح و مشخص نداشته باشد نمى‌تواند تصمیم درستى بگیرد، که این وظیفه به عهده حسابداران است.

اکرمى تصریح کرد: تهیه صورت حساب عملکرد در خزانه دارى کل کشور و وزارتخانه اقتصاد و دارایى، نمونه گزارشگرى مالى است که از دل حسابدارى بیرون مى‌آید.

معاون نظارت مالى و خزانه دارى کل کشور با اشاره به این که اطلاع از تصمیم نادرست در تامین منابع  مالى به عهده حسابدار است، اظهار کرد: متاسفانه آن گونه که شاید و باید نتوانسته‌ایم اهمیت حسابدارى به خصوص حسابدار عمومى را نشان دهیم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به نقش شفافیت مالى حسابدار تصریح کرد: شفافیت مالى یعنى دسترسى عموم به فرآیند سیاست‌گذارى دولت و اگر حسابدار اطلاعات درست به مدیر بدهد و همچنین اطلاعات نادرست را تصحیح کند به معناى واقعى شفافیت مالى رسیده ایم.

اکرمى ادامه داد: اطلاعاتى که حسابدار به مدیر مى‌دهد باید به موقع و روشن منتشر شود و همچنین صریح و قابل اتکاء باشد.

او با تاکید بر این که عملکرد شفاف منجر به جذب سرمایه گذاران خارجى خواهد شد، اضافه کرد: بدون ارائه اطلاعات شفاف هیچ کس به ما اتکاء نخواهد کرد بنابراین باید همانند بورس شفاف و سالم عمل کنیم چرا که در غیر این صورت فساد ایجاد کرده ایم.

اکرمى در پایان به ضرورت شفافیت در ارائه صورت‌هاى مالى به جهت اتخاذ تصمیمات درست توسط مدیران کشور تاکید کرد و افزود: حسابداران باید در اتاق شیشه‌اى فعالیت کنند تا بتوانند اطلاحات دقیق و روشنى به مدیران کشور ارائه دهند.