۰ نفر

لایحه بودجه‌98 بر بودجه ریزی عملیاتی تاکید دارد

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 318943
لایحه بودجه‌98 بر بودجه ریزی عملیاتی تاکید دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: لایحه بودجه 98 تاکید زیادی بر بودجه ریزی عملیاتی دارد و در این ارتباط اختیارات زیادی نیز به مدیران داده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد هادی آرین روز یکشنبه با اشاره به تدوین لایحه بودجه 98 توسط دولت اظهار داشت: با توجه به تاکید این لایحه، بر بودجه ریزی عملیاتی، به مدیران اختیار داده شده که برای کارآیی و اثر بخشی برنامه ها، حتی نیروها را جا به جا کنند.

وی افزود: همچنین تکالیفی برای دستگاه های اجرایی مشخص شده که بر اساس آن باید در راستای بودجه ریزی عملیاتی پیش بروند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: اتمام پروژه های نیمه تمام، توسعه عدالت آموزشی و کیفیت ارایه خدمات در سطح جامعه از دیگر موارد مورد تاکید لایحه بودجه 98 است.

وی با اشاره به تدوین تبصره های لایحه بودجه 98 گفت: توجه به مناطق محروم در حوزه های گازرسانی و سایر خدمات، واگذاری طرح ها و پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی در این تبصره ها دیده شده است.

آرین یادآور شد: در لایحه بودجه 98 بر استفاده از ظرفیت بخش خصوص برای اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید شده است.

وی با بیان اینکه قانون مدار کردن اعتبارات از دیگر رویکردهای لایحه بودجه 98 است افزود: پیش از این توزیع اعتبارات بر اساس ارزش افزوده بود، ولی اکنون تاکید شده که نحوه توزیع اعتبارات باید در شورای برنامه ریزی مطرح شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، هدفمند شدن پژوهش ها با سبک مشخص را جزو رویکردهای لایحه بودجه 98 دانست و گفت: در این لایحه تکالیفی نیز برای وزرات نفت مشخص شده است.

وی ادامه داد: تبصره 12 لایحه بودجه 98 در خصوص رفع تبعیض ها و خدمات مدیریت کشوری است که در این بخش بر همسان سازی حقوق کارمندان دولت تاکید شده است.

آرین با بیان اینکه پیشنهاداتی از خراسان جنوبی برای لایحه بودجه 98 رفته است افزود: در قانون بودجه نمی توان صرفا به بحث اعتباری و سهم خواهی نگاه کرد بلکه سهم بخواهی بخشی از اعتبارات است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لایحه بودجه 98 ردیف ملی برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: هنوز لایحه بودجه 98 تدوین نشده ولی ردیف ملی دیده شده است.