۰ نفر

تعطیلی بنادر گردشگری قشم در دوشنبه

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 317522
تعطیلی بنادر گردشگری قشم در دوشنبه

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و افزایش موج دریا، باران و رعد و برق، اسکله های گردشگری قشم از جمله کندالو و شیب دراز روز دوشنبه تعطیل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری روز دوشنبه افزود: بر اساس اعلام هواشناسی هرمزگان ناپایداری جوی و دریایی در استان تا ظهر روز سه شنبه نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر است، تصریح کرد: البته احتمال می رود فردا با کاهش باد و بارندگی، فعالیت ها در این اسکله ها آغاز شود.

اشتری خاطر نشان کرد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل در حال انجام است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.