۰ نفر

نماینده شهرکرد در نطق میان دستور:

انکار پولشویی فایده ندارد/ بخشی از موضوعات پولشویی مربوط به FATF است

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 315774
انکار پولشویی فایده ندارد/ بخشی از موضوعات پولشویی مربوط به FATF است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بخشی از موضوعات FATF مربوط به پولشویی است که ما نیز در کشور با آن روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در نطق میان دستور خود در پاسخ به نطق محمد دهقان نماینده طرقبه و شاندیز که به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره پولشویی انتقاد کرد، گفت: بخشی از موضوعات FATF مربوط به پولشویی است که ما نیز در کشور با آن روبه‌رو هستیم. چرا برآشفته و عصبانی می‌شوید؟ این معضل را بپذیرید و همت برای حل و فصل آن کنیم.

نوریان در مورد نطق محمد دهقان اظهار داشت: همین امروز صبح با یکی از همکاران که در زمینه تصویب قانون پولشویی کار جدی کرده بود، صحبت می‌کردم. او می‌گفت که 3 تا 300 میلیارد تومان به حساب همسایه ما که یک کارگر ساختمانی است واریز شده و بانک آن را توقیف کرده است. آقای دهقان! آیا وجود این اتفاقات در کشور را انکار می‌کنید؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به دهقان ادامه داد: آیا 15 میلیارد دلار قاچاق را انکار می‌کنید؟ آیا میلیاردها تومان پول کثیف ناشی از فروش مواد مخدر را انکار می‌کنید؟ ما باید از بودن این مسائل ناراحت شویم، نه این‌که این موضوع را انکار کنیم.

نوریان در ادامه افزود: وزیر امور خارجه هیچ نهاد و شخصی را متهم نکرد و در یک گپ و گفتی در مورد موضوع پولشویی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه موضوع موسسات غیرمجاز اخیرا یقه دولت را گرفت، عنوان کرد: همین موضوع، چقدر اعتبار دولت و نظام را خدشه‌دار کرده و موجب بی‌اعتمادی مردم شد؟ آیا ردیابی این مسایل ضرورت ندارد؟ آیا جراحی اقتصاد کشور برای درمان این سرطان ضروری نیست؟

این نماینده مجلس راهکار مبارزه با این معضل را برآشفته نشدن و همکاری و همدلی دانست و گفت: بنده تقاضا دارم که این موضوع مهم را دستمایه مباحث کوچک جناحی قرار ندهیم. بخشی از موضوعات و توضیحات FATF مربوط به همین موضوع پولشویی است، همان موضوعی که ما نیز در اقتصاد کشور با آن روبه‌رو هستیم.

نوریان در ادامه افزود: آقای دهقان چرا عصبانی می‌شوید؟ این معضل را بپذیریم و همت کنیم که حل و فصل شود. انکار فایده ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با اشاره به وجود بازنشسته‌ها و «پیرمردهای دولت» خطاب به آنها گفت: زحمت را کم کنید و تشریف خود را ببرید. بگذارید جوان‌ترها بیایند. مطمئن باشید قدرت جوانان به شرایط امروز کشور ما کمک بیشتری می‌کند.