۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

کوچک کردن دولت بهترین راهکار کاهش نقدینگی است

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 313778
 کوچک کردن دولت بهترین راهکار کاهش نقدینگی است

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: وزیر اقتصاد در مراسم معارفه خود وعده واگذاری یک بانک و دو شرکت دولتی به بخش خصوصی را داده، اما این اقدام هنوز انجام نشده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ خصوصی سازی یکی از برنامه‌های دولت طی چند سال گذشته بوده اما تا کنون موفق به عملیاتی کردن این مهم نبوده است.

حالا واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی و کوچک کردن دولت به یکی از اولویت‌های برنامه وزیر جدید اقتصاد و دارایی تبدیل شده به طوری که در مراسم‌ معارفه خود وعده این اقدام را داده است.

دژپسند، در مراسم معارفه خود اعلام کرد که به زودی سهام یک بانک و دو شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد اما کدام بانک و شرکت و همچنین زمان آن هنوز نامعلوم است.

حسین سلیمی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره این اقدام اظهار کرد: هنوز پیشرفت کاری در بورس به جهت واگذاری سهم دولت به بخش خصوصی ندیده‌ام، آن هم به این دلیل است که وزیر اقتصاد قصد دارد تعدادی از مدیران و معاونان این وزارتخانه را تعدیل کند و این جابه‌جایی و شروع کار زمان‌بر است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: در بین بانک‌های صادرات، پست بانک، تجارت و ملت به عنوان بانک‌های دولتی، مدتی است واگذاری سهام بانک ملت در بورس آغاز شده و بانک تجارت نیز در حال تعدیل محاسبات جهت شفاف‌سازی است.

وی با بیان این که خصوصی سازی از جمله اقداماتی است که طی چند سال گذشته نادیده گرفته شده، افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری از عدم توجه به این موضوع انتقاد کرده‌اند، به گمان من این اقدام اکنون به صورت جدی در برنامه‎‌های وزیر اقتصاد قرار دارد و با توجه به تعهدات مکرر ایشان مسئله به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

سلیمی با اشاره به مزایای واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی، گفت: با توجه به افزایش نقدینگی و تورم، کوچک کردن دولت و خصوصی سازی بهترین اقدام برای جذب و کاهش نقدینگی و توقف روند روبه رشد تورم است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در پایان تصریح کرد: با وجود حجم بالای نقدینگی سرگردان در جامعه و مسیر صعودی که در پیش گرفته، لازم است دولت هر چه سریع‌تر این موضوع را به سرانجام برساند.