۰ نفر

معاون‌اول رییس‌جمهور؛

به اندازه کافى نفت فروخته‌ایم/ وحدت و انسجام ملى در حال حاضر مهم‌ترین مسئله کشور است

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۰۷
کد خبر: 312367
به اندازه کافى نفت فروخته‌ایم/ وحدت و انسجام ملى در حال حاضر مهم‌ترین مسئله کشور است

اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رییس جمهور گفت: آقای طیب نیا به عنوان یکی از وزرای اقتصاد، سابقه درخشانی در دوران وزارت خود ایفا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، جهانگیری گفت: آقای طیب نیا به عنوان یکی از وزرای اقتصاد، سابقه درخشانی در دوران وزارت خود ایفا کردند. باید قدردان مدیران کشور باشیم. آقای دژپسند کارنامه خوبی در برنامه نویسی کشور در سال گذشته داشتند.

وی افزود: آمریکا همیشه از ایران سیلى خورده اما همچنان به دشمنى با ایران ادامه مى دهد. آمریکا به دنبال این بود که به دنیا نشان دهد ایران پایبند توافقات نیست اما آژانس بین المللى رسما اعلام کرد که ایران به همه توافقات خود پایبند بوده است. آمریکا بعد از برجام دو هدف براى خود در پیش گرفت. ابتدا ایجاد فضاى جنگ روانى بود که البته تا حدودى موفق شدند اما مردم ایران به نقش آمریکا در این فضا پى برده اند.

معاون اول رییس جمهور گفت: ملت ایران در دنیا نشان دادند که در مقابل یکجانبه گرایى آمریکا ایستادگى مى کنند و آمریکا در این مسیر تنها است. امروز هم به جهت سیاسى و هم اخلاقى در دنیا مطرح شده ایم که به صحبت هاى خود پایبند هستیم.آمریکا اصرار داشت نشان دهد به دنبال فشار روى ملت ایران نیست اما نمى شود دولت را تضعیف کرد و فشار روى مردم نباشد.

جهانگیری ادامه داد: در ماه هاى اخیر اتفاق افتاده بود که پول داشتیم دارو بخریم اما مانع ما شدند ولى به فضل الهى کارهایى که خواستیم را انجام دادیم. شوراى عالى اقتصادى سه قوه با اختیارات ویژه جهت تصمیم گیرى شرایط کشور ایجاد شد. اولین موضوعى که آمریکا شفاف اعلام کرد، توقف فروش نفت ایران بود. برخى از طرف هاى نفتى ما نیز برداشت خود را به صفر رساندند اما آمریکا به این فکر نکرد که نفت ما ویژگى ای دارد که به راحتى قابل حذف شدن از عرصه جهانى نیست. به فضل خدا در ماه هاى گذشته به اندازه کافى نفت فروخته ایم و روز دوشنبه آمریکا نام ٨کشورى که مى توانند از ایران نفت بخرند را اعلام مى کند.

او گفت: وزارت اقتصاد مهم ترین وزارت خانه اقتصادى کشور است و هرکدام از سازمان هاى مستقل این وزارتخانه از وزارتخانه هاى دیگر دامنه فعالیت گسترده ترى دارند. اگر امروز در اداره اقتصاد کشور خوب عمل کنیم به معنى این است که ملت ایران از یک چالش سخت با موفقیت عبور کرده اند. ایران ظرفیت هاى بسیارى دارد و صاحب نظران اقتصادى یکى از این ظرفیت‌ها است که تیم اقتصادى دولت باید از آن ها استفاده کند. مسئله وحدت و انسجام ملى در حال حاضر مهم ترین مسئله کشور است. بهبود فضاى کسب و کار و توانمند سازى و استفاده از ظرفیت هاى بخش خصوصى باید در دستور کار دولت قرار گیرد. اخیرا سوء استفاده ها و رانت هاى بسیارى در کشور ایجاد شد اما بخش خصوصى واقعى نباید وارد چنین فضایى شود.