۰ نفر

انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت:

۲۱۰مقام دولتی؛ شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 306628
۲۱۰مقام دولتی؛ شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه شغل شهردار از نظر ما مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، گفت: در بین مقامات و مسئولین دولتی ۲۱۰ نفر مشمول این قانون می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی از سوی سازمان اداری و استخدامی در خصوص مسائل جبرانی کارکنان دولت ارائه شده اما هنوز به جمع بندی مشخصی نرسیده است. آنچه الان مطرح است شرایط جبرانی برای امسال است.

وی در خصوص تعداد بازنشستگان شاغل در دولت، افزود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سال ۱۳۹۵ تصویب شده است؛ آنچه اخیرا اتفاق افتاد اصلاحیه‌ای بر تبصره یک این قانون است. براساس اطلاعاتی که ما جمع آوری کردیم در بین مقامات و مسئولین ۲۱۰ نفر مشمول این قانون می‌شوند که باید تا ۲۶ آبان ماه نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود.

انصاری خاطرنشان کرد: در قانون سال ۱۳۹۵ شهرداران مشمول آن بودند و کماکان نیز مشمول هستند و تغییری ایجاد نشده است. وقتی قانون در مجلس به تصویب می‌رسد ممکن است برداشت های مختلفی نسبت به آن وجود داشته باشد، اما بر اساس نظریه تفسیری که شورای نگهبان در سال ۱۳۷۶ انجام داده همه قوانین مجلس تا زمانی که مورد اصلاح یا تفسیر از سوی مجلس قرار نگرفته‌اند، نظر مجری معتبر است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ما بعنوان مجری قانون برداشتمان از قانون سال ۹۵ این است که شغل شهردار شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، تصریح کرد: شهردار یک شهر ۲۰۰ هزار نفری را نمی‌توان یک بازنشسته گذاشت، اما شهردار شهر تهران چون همتراز مقامات بند (ج) بوده شامل تبصره یک بوده است.

وی گفت: شغل شهردار از نظر ما مشمول این قانون است و اگر نظرات مختلفی وجود دارد، تنها راه استفساریه از مجلس است.

انصاری در پایان عنوان کرد: اینکه در دیگر قوا افراد بازنشسته باشند، قطعا وجود دارد و بعنوان مثال در مجلس شورای اسلامی بعنوان همتراز مقامات تعدادی مشغول به کار هستند.