۰ نفر

نماینده ایران با رییس سازمان جهانی جی اس1 دیدار کرد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 304007
نماینده ایران با رییس سازمان جهانی جی اس1 دیدار کرد

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در حاشیه گردهمایی سال 2018 کشورهای آسیا و اقیانوسیه عضو سازمان جهانی «جی.اس1»* با «میگوئل لوپرا» رییس این سازمان درباره همکاری‌های مشترک و جذب سرمایه خارجی مذاکره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جی.اس1 یک سازمان جهانی است که در زمینه استقرار استانداردها و راهکارهای شناسایی کالا از سال 1973 میلادی تاکنون تجربه عملیاتی دارد.

این سازمان محدوده وسیعی از محصولات، خدمات و راهکارهای کاربردی را دربرمی گیرد که باعث بهبود قابلیت‌های زنجیره تامین و تقاضای کالا می‌شود.

حدود 150 کشور در این سازمان عضوند و در 111 کشور مرکز شماره‌گذاری به عنوان نماینده رسمی این سازمان فعالیت می کند.

در همین پیوند به گزارش شنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه گردهمایی سال 2018 کشورهای آسیا و اقیانوسیه عضو سازمان جهانی جی.اس1 که در ماکائو برگزار شد، «سیدحسین پاریاب» مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با «میگوئل لوپرا» رییس این سازمان، دیدار کرد.

در این دیدار درباره جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و ورود دانش در حوزه‌های نوین همچون اینترنت اشیا، بلاک‌چین، تجارت الکترونیکی و غیره رایزنی شد.

بلاک چین یا زنجیره بلوکی روشی نوین در به اشتراک‌گذاری اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی توزیع ‌شده غیرمتمرکز است. در این فناوری داده‌ها رمزنگاری‌ شده و یک نسخه از اطلاعات برای هر یک از استفاده‌کنندگان آن ارسال می‌شود. این اطلاعات غیرقابل کپی و تغییرند.

همچنین ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در قالب این فناوری ایجاد شده و در حال استفاده ‌است.

با برخورداری از این ساز و کار می‌توان مبادلات تجاری را به کمک ارزهای دیجیتالی انجام داد و دیگر به بانک‌ها نیازی نیست.

** مقدمه چینی برای بزرگ ترین رویداد بین‌المللی تجارت الکترونیکی در ایران

پاریاب که مسوول طرح های فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت است، همچنین درباره برگزاری بزرگ ترین رویداد بین‌المللی تجارت الکترونیکی در ایران با لوپرا رایزنی هایی داشت که رییس جی.اس1 حمایت همه‌جانبه خود را برای برگزاری این رویداد اعلام کرد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران درباره این رویداد که اوایل سال 2019 میلادی در تهران برگزار می شود با نمایندگان ژاپن، هنگ ‌کنگ، چین، تایلند، ویتنام، هند، مالزی، کامبوج، ماکائو، نیوزلند، کره جنوبی و لائوس نیز رایزنی کرد.

همکاری‌های مشترک برای تسهیل تجارت و ایجاد پلتفرم مشترک بر پایه تجارت الکترونیکی از دیگر بحث های مطرح شده در این دیدارها بود.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سال 1374 باهدف ارائه‌ خدمات سازگار با استانداردها و راهکارهای جهانی برای تامین نیازهای تجاری و کدگذاری فرآیندهای زنجیره‌ تامین ایجاد شد.

همچنین انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران در سال 1388 با هدف گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح علمی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی تاسیس ‌شد.