۰ نفر

نماینده مردم سنندج در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

امضاکنندگان استیضاح آخوندی پا پس نمی‌کشند/ لابی‌های احتمالی راه به جایی نمی‌برد

۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 303332
امضاکنندگان استیضاح آخوندی پا پس نمی‌کشند/ لابی‌های احتمالی راه به جایی نمی‌برد

طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی تاکید می کند که این بار امضاکنندگان این طرح پا پس نمی کشند و لابی های احتمالی آخوندی برای گرفتن رای اعتماد مجدد از مجلس راه به جایی نخواهد برد.

اقتصاد آنلاین – المیرا اکرمی؛ مهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین گفت: به عنوان طراح استیضاح وزیر راه امیدوارم که این بار مجلس رای اعتماد خود را از عباس آخوندی پس بگیرد و نمایندگانی که این طرح را امضا کرده اند، عزم شان جزم است که تا آخر باشند و پا پس نکشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به فضایی که در مجلس وجود دارد، این بار لابی های احتمالی آخوندی برای رای گرفتن دوباره از مجلس راه به جایی نخواهد برد و نمایندگان که با واقعیات جامعه و مشکلات مردم سر و کار دارند، به آنچه که وظیفه شان است عمل خواهند کرد.

فرشادان با بیان اینکه طرح استیضاح آخوندی 50 امضا دارد، اظهار داشت: بعد از اینکه این طرح تقدیم هیئت رییسه شد، تعدادی از نمایندگان مراجعه کردند و خواهان امضای استیضاح بودند که آنها را به هیئت رییسه مجلس ارجاع دادیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به ارجاع طرح استیضاح آخوندی به کمیسیون عمران گفت: این کمیسیون یک هفته فرصت دارد که وزیر و متقاضیان استیضاح را دعوت کند و آخوندی از عملکرد خود دفاع کند.

فرشادان با بیان اینکه نمایندگان در خصوص استیضاح وزرای راه و صنعت به جمع بندی رسیده اند، عنوان کرد: اگر دولت می خواهد از روند استیضاح این دو وزیر جلوگیری کند، باید تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد و قطعا می تواند با این تعامل، نقاط ضعف خود را شناسایی کند و حتی خود نسبت به تغییر وزرایی که عملکرد خوبی ندارند، اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: اما چیزی که در ظاهر می بینیم این است که فعلا دولت بنا به ترمیم کابینه ندارد و نمایندگان هم برای انجام وظایف و تعهدی که به مردم داده اند، مجبورند از اهرم نهایی که استیضاح است، استفاده کنند.

فرشادان با اشاره به اینکه بخشی از بار تورم و مشکلات اقتصادی به حوزه نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت برمی گردد، گفت: منتقل شدن مشکلات اقتصادی و نارضایتی های مردم به نمایندگان موجب طرح شدن استیضاح محمد شریعتمداری در مجلس شده و این در حالی است که وزیر صمت هیچ واکنشی به اتفاقات بازار و قیمت ها ندارد و بنابراین احتمال رای عدم اعتماد مجدد مجلس به وی هم بالاست.