۰ نفر

دادستان تهران خبر داد؛

دستگیری اخلاگران در خدمت‌رسانی رانندگان

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 303197
دستگیری اخلاگران در خدمت‌رسانی رانندگان

دادستان تهران: دیشب سه نفر که قصد اخلال در خدمت رسانی رانندگان مسیر‌های برون شهری را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس جعفری دولت آبادی افزود: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است مبنی بر اینکه برخی افراد در قالب ممانعت یا ارسال پیامک به برخی رانندگان خدوم که مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و یا از طریق تعرض به رانندگان و بستن مسیر‌های مواصلاتی تلاش می‌کنند خدمت رسانی به مردم شریف مختل شود.

وی گفت: دادستانی تهران در حوزه استان تهران به همه افرادی که به نحوی مانع خدمت رسانی به رانندگان در جاده‌ها می‌شوند هشدار داد که بستن جاده می‌تواند مصداق قطاع الطریق هم باشد و مجازات بسیار سنگینی خواهد داشت.
وی گفت: برخی از این افراد در قالب فضای مجازی موجب تحریک رانندگان در خدمت رسانی شان می‌شود که این گونه اقدامات هم مجازات دارد.
دادستان تهران گفت: در شرایطی که دشمن می‌خواهد مردم را مایوس و خدمت رسانی را با اخلال مواجه کند نباید عده‌ای به خود جرات بدهند موجب توقف خدمت رسانی بشوند.
جعفری دولت آبادی گفت: بار مورد نیاز مردم باید از بنادر و مراکز استان‌ها و شهر به شهر حمل شود و این چیز جاری در کشور است و همین طور وسایل سوخت رسانی هم باید به دست مردم برسد که اگر کسی مانع این خدمت رسانی‌ها شود به نوعی اخلال در امر امنیت حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود و با مرتکبان این جرایم برخورد خواهد شد.
وی گفت: به همه دادستان‌های استان تهران هم بخش نامه شد که در این خصوص با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند و نمونه آن دستگیری سه نفر در شب گذشته در شهرستان پاکدشت بود.

هشدار دادستان تهران در خصوص شرکت‌های موهوم پیش فروش خودرو
دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص برخی شرکت‌های موهومی که اقدام به پیش فروش خودرو می‌کنند به مردم هشدار داد و گفت: حتما مردم به شرکت‌هایی مراجعه کنند که به تایید دولت رسیده باشد.
عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دادستانی در خصوص اقدامات مجرمانه برخی شرکت‌ها که در فضای مجازی اقدام به پیش فروش خودرو می‌کنند ورود کرده است؟ افزود: مردم باید مراقب باشند فریب این شرکت‌ها را نخورند و نمونه آن در پرونده واردات خودرو‌های خارجی بود که تا امروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شکایت کرده اند.
وی گفت: برخی از این افراد با تاسیس شرکت‌های موقتی، وجوه مردم را اخذ می‌کنند و پس از مدتی متواری می‌شوند و یا شرکت را تعطیل می‌کنند و از نظر ما این‌ها شرکت‌های معتبری نیستند.
جعفری دولت ابادی افزود: برخی از این شرکت‌ها نیز در قالب پیش فروش خودرو، سود پرداخت می‌کنند و کار بانکی و اقدامات ربوی انجام می‌دهند و اگر مردم می‌خواهند پیش خرید خودرو داشته باشند حتما به شرکت‌های معتبر مراجعه کنند نه شرکت‌هایی که با هدف سود جویی تاسیس شده است که نمونه آن شرکت رامک خودرو بود که چندین هزار شاکی دارد.
دادستان تهران گفت: هم اکنون در خصوص شرکت‌های لیزینگی نیز چندین پرونده در دادستانی تهران مفتوح است که بخشی از آن به حکم رسیده است، اما به لحاظ اموال کم صاحبان شرکت ها، مردم زیادی خسارت دیده اند.

دادستان تهران، دستگیری عباس تقی زاده را تایید کرد
دادستان عمومی و انقلاب تهران با تایید خبر دستیگری عباس تقی زاده گفت: این فرد از متهمان اصلی پرونده بسیار بزرگی در حوزه قاچاق کالاست و کالا‌های زیادی در چندین انبار از او کشف شده است.
عباس جعفری دولت آبادی افزود: وی سوابق طولانی دارد و چندین سال پیش هم در مجمتع قضایی اقتصادی با عنوان پرونده بزرگ اقتصادی محکوم و پس از سال‌ها حبس و رد مال، آزاد شد، اما متاسفانه دوباره به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه داد.
دادستان تهران گفت: این فرد یک ماه پیش بازداشت شد و اموال بسیار زیادی از او کشف شده است و امیدواریم پرونده اش به سرعت پیش برود.
وی گفت: تحقیقات بسیار خوبی انجام شده بود، اما از برخی رسانه‌ها که بدون هماهنگی با دادستانی خبر دستگیری وی را منتشر کردند گلایه می‌کنیم، چون ما بنا داشتیم تحقیقات این پرونده سوخت نشود.
دادستان تهران گفت: این پرونده در حوزه قاچاق کالا پرونده بسیار بزرگی است و این متهم از طریق ۱۰ گمرک کشور کالا وارد می‌کرده و کالا‌های بسیار بزرگی در چندین انبار کشف شده است.
وی افزود: بنابراین انتشار اخبار قضایی بدون هماهنگی دادستانی موجب گلایه ماست، اما اصل بازداشت وی تایید است و امیدواریم انتشار این خبر، تحقیقات ما را با وقفه روبرو نکند، اما این پرونده از پرونده‌های مهم اقتصادی در شعبه ویژه دادستانی تهران است و امیدواریم تحقیقات، تکمیل و هر چه زودتر به دادگاه ارسال شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این پرونده متهمان دیگری هم دارد؟ گفت: بله، اما مهم‌ترین متهم همین متهم است سال‌های بسیار زیادی است که با اقدام مجرمانه از طریق گمرک‌ها، کالا وارد می‌کرده است که با هوشیاری پلیس و دستورات قاطع دستگاه قضایی و دادستانی تهران یک ماه پیش بازداشت شد.