۰ نفر

در مراسم امضای تفاهم نامه؛

شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته 60هزار میلیارد تومان درآمد داشتند

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۱
کد خبر: 300727
شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته 60هزار میلیارد تومان درآمد داشتند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از فروش ۶۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه های اشتغال با موضوع ایجاد فرصت های شغلی جدید در سال ۱۳۹۷ و برنامه های افزایش اشتغال نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص که در سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرتضی شهید زاده رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته شرکت های دانش بنیان ایرانی ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند گفت: یکی از راههای مهم ایجاد اشتغال، توسعه و کاربردی کردن دانش در بخش های مختلف کشور است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: انعقاد این تفاهم‌ نامه مسیر توسعه اشتغال کشور را از طریق ایجاد زیست‌ بوم های مساعد شرکت‌ های دانش‌ بنیان و استارتاپی فراهم می‌کند.

ستاری افزود: ایجاد محیط مساعد کسب و کار مهم‌ترین دغدغه نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده کشور است و این تفاهم‌نامه با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، راه را برای حل این معضل و فراهم شدن زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری به کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هموار می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه والای ایجاد محیط کسب و کار افزود: برای اهمیت‌بخشی به نیروی انسانی به مثابه موتور محرک فرهنگ اقتصاد دانش‌ بنیان، باید یک فرهنگ عمومی اصلاح شود ، زیرا آن چه که موجب می‌شود نخبه در جامعه متولد شده و جامعه را به رشد و بالندگی برساند، مساعدسازی محیط کسب و کار و نوآوری است.

وی با بیان این‌که کارآفرینی توسط نیروی انسانی خلاق به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال منجر می‌شود، اظهار کرد: فعالان شرکت‌های دانش‌ بنیان و استارتاپ‌هایی که کار خود را با امکانات اندک و محدود آغاز کرده و اکنون به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند، الگوی موفق این موضوع به شمار می‌روند و خوشبختانه با نقش‌آفرینی بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و در آمد ۶۰ هزار میلیاردی، نقش دانش و فناوری و اهمیت نیروی انسانی خلاق بیش از گذشته در زندگی مردم پررنگ شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به ظهور مفاهیم جدید در در حوزه محیط کسب و کار کشور تصریح کرد: کارخانه‌ های نوآوری، شتاب دهنده‌ ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و مفاهیمی اینچنینی بخشی از مفاهیم جدید است که ورودشان به عرصه اقتصاد کشور، موجب تحول این عرصه خواهد شد.

وی افزود: در نهایت به دنبال آن هستیم که به الگوی شهرهای فناورانه برسیم که در آنها زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه تحصیلکرده کشور فراهم خواهد شد.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که با چند برابر شدن رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی و افزایش میزان اشتغال و درآمد این کسب و کارها در سال آینده، ایران توانمندی نیروی انسانی را بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد خود احساس می‌کند، افزود: بخش قابل توجهی از چالش‌های فراروی تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و شکوفایی توانمندی نیروی انسانی خلاق با ایجاد محیط مساعد کسب و کار و زیرساخت‌های لازم برطرف خواهد شد.

ستاری ابراز امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم‌نامه و حمایت‌های لازم از سوی نهادهای ذیربط همچون سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی، راه برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای ایجاد اشتغال مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان هموار شود.