۰ نفر

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین:

کاهش 50درصدی نرخ بلیت هواپیما تا پایان مهر/ سازمان هواپیمایی در برخورد با متخلفان ملاحظه کاری می‌کند

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 300586
کاهش 50درصدی نرخ بلیت هواپیما تا پایان مهر/ سازمان هواپیمایی در برخورد با متخلفان ملاحظه کاری می‌کند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما موجب کاهش چشمگیر مسافران هوایی در تابستان امسال شد، گفت: سازمان هواپیمایی ابزار قانونی لازم را برای کنترل قیمت ها در اختیار دارد، اما در برخورد با متخلفان ملاحظه کاری می کند.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی ؛ ابوالفضل موسوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به بررسی هایی که کمیسیون عمران مجلس در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته است، اظهار داشت: هر چند که به دلیل خصوصی بودن ایرلاین ها، در قیمت بلیت هواپیما دولت چندان دخیل نیست و بخش خصوصی تصمیم گیرنده است، اما سازمان هواپیمایی ابزارهای قانونی را برای برخورد با متخلفان در اختیار دارد که باید از این ابزارها استفاده کند.

وی در ادامه افزود: اگر در مورد بلیت پروازهای داخلی قیمت های مشخصی وجود دارد، نباید اجازه داده شود که بالاتر از این قیمت ها، بلیتی به مردم فروخته شود.

موسوی با بیان اینکه پس از پیگیری های مجلس، سازمان هواپیمایی تا حدودی قیمت ها را مورد نظارت قرار داد و کنترل کرد، گفت: شاید اگر پیگیری های مجلس و به خصوص کمیسیون عمران نبود، قیمت بلیت هواپیما خیلی بیشتر افزایش می یافت.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه اغلب پرواز‌ها در کشور ما به صورت چارتری انجام می‌شود، عنوان کرد: دولت باید میزان پرواز‌های چارتری را کاهش دهد تا شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم بلیت فروشی کنند نه آنکه این بلیت‌ها به طور کامل به صورت واسطه‌ ای به فروش برسد.

موسوی با بیان اینکه 50 درصد نرخ بلیت به نوسانات ارزی مربوط می شود و 50 درصد مابقی ریالی است، گفت: در مدت اخیر قیمت‌ بلیت هواپیما به شکل غیر واقعی افزایش یافته است، اما به نظر می رسد که نرخ بلیت در مهرماه و پس از کاهش میزان تقاضا به دلیل اتمام سفرهای تابستانی، کاهش بیابد و متعادل شود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان عنوان کرد: به دنبال جلساتی که با سازمان هواپیمایی داشته ایم، مقرر شده که تا پایان مهرماه قیمت بلیت ۵۰ درصد کاهش بیابد.