۰ نفر

رئیس سازمان غذا و دارو:

مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص وجود ندارد

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۴۹
کد خبر: 300047
مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص وجود ندارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص در کشور وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامرضا اصغری بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه داروی بیماران خاص اقلام مشخص بوده و به اندازه کافی در کشور وجود دارد افزود: هم اکنون داروهای مورد نیاز بیماران خاص با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان تهیه و دراختیار بیماران قرار می گیرد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: برندهای مختلفی از داروهای بیماران خاص در کشور داریم ممکن است برخی برندها موجود نباشد اما کمبود دارویی نداریم و به میزان مورد نیاز در سطح کشور توزیع شده است.

اصغری در پاسخ به سوالی در خصوص گرانفروشی داروها گفت: قیمت داروها بر روی سایت وزارت بهداشت درج شده و گرانفروشی در بحث دارو نداریم، فقط ممکن است پوشش های بیمه ای داروها تفاوت داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص کمبود سایر اقلام دارویی در کشور افزود: نه تنها در کشور ما، بلکه در سطح دنیا کشورها در برخی اقلام دارویی با کمبودهایی مواجه می شوند ما هم همیشه با کمبود دارو مواجه هستیم اما کمبود به معنی نبود دارو نیست.

وی همچنین در خصوص راه اندازی مراکز سلامتکده طب سنتی در کشور گفت: امروز اولین و قانونی ترین مرکز طب سنتی در ارومیه راه اندازی شد و بنا داریم این مراکز در سایر شهرهای کشور نیز ایجاد و گسترش یابد.