۰ نفر

پیشنهاد رییس مجلس به دولت؛ اقتصاد را به مردم بسپارید‌

ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی/ کشور باید با یک چهارم حجم نیروهای اداری اداره شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 299482
ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی/ کشور باید با یک چهارم حجم نیروهای اداری اداره شود

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد باید دست مردم باشد، گفت: اقتصاد کشور وقتی سازنده است که دست مردم باشد و دولت بخش خصوصی را حمایت کند.

علی لاریجانی عصر امروز در نشست مسئولان و مردم این شهرستان اظهار داشت: نی‌ریز قابلیت‌های خوبی دارد و توجه به آن به حق است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، لاریجانی با اشاره مشکلات مطرح شده در این جلسه گفت: کمبود قیر به مشکل بسیاری از استان‌های کشور تبدیل شده که این پیگیری می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه در کشور دنبال عمران و آبادانی هستند و آبادانی کشور به این نیست که چهار طرح اجرا شود. آبادانی وقتی انجام می‌شود که اقتصاد دست مردم باشد و دولت تسهیل‌کننده باشد.

وی گفت: وقتی 90 درصد بودجه جاری است دیگر جای عمرانی نیست. کشور باید با یک چهارم حجم نیروهای اداری اداره شود. باید قبول کنیم اقتصاد کشور وقتی سازنده است که دست مردم باشد و دولت بخش خصوصی را حمایت کند.

لاریجانی افزود: حدود 600 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه تمام در کشور است و باید به بخش خصوصی واگذار شود اما برخی از اداره‌ها نمی‌خواهند این اتفاق افتد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این تصور باید در ذهن مسئولان و در کل کشور تغییر کند و تا تصورات ما از اداره کشور تغییر نکند اقتصاد زاینده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن در حال انجام عملیات روانی برای مضطرب کردن مردم است، تصریح کرد: هدف دشمنان از بین بردن استقلال و امنیت کشور است و فشارهای روانی که ایجاد می‌کند برای ایجاد روحیه ناامیدی و بدبینی بین مردم است. 

لاریجانی با بیان اینکه دشمن در جنوب شرق و شمال غرب ایران در حال توطئه‌چینی و انجام اقدام تروریستی برای بر هم زدن امنیت است، گفت: دشمن این کارها را با هدف ناامیدی مردم انجام می‌دهد اما  نمی‌دانند که ملت ما، یک ملت مقتدر است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن تصور می‌کند با تحریم‌ها می‌توانند مردم ما را به زانو  در بیاورند ولی اشتباه می‌کنند و این سبب اتحاد بیشتر ملت می‌شود. 

وی عنوان کرد: تبلیغات زیادی را با جوسازی به کار می‌گیرند تا ذهن‌ها از ایران متفرق شود اما نمی‌دانند امروز ایران الگو است و ملت‌های بیدار به آن توجه می‌کنند. 

لاریجانی افزود: دشمنان هر چند روز تحریم جدیدی را برای کشورهای مختلف از جمله روسیه دارند، اما ایران کشور متمدن و ریشه‌دار است و روی پای خود ایستاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط باید همه به دنبال هم‌افزایی باشند، فضاهای ظن و‌گمان کشور را ناتوان می‌کند باید اتحاد داشته باشیم. باید امروز از توان نیروهای جوان در کشور استفاده کرد و به دنبال کارآفرینی بود.

وی با اشاره به شرایط منطقه بیان کرد: ایران امروز دارای امنیت کامل است، باید قدر شرایط را دانسته و به آینده خوب امیدوار بود.