۰ نفر

جانشین فرمانده انتظامی مازندران:

محتکر ۷میلیاردی مواد غذایی دستگیر شد

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۶
کد خبر: 295795
محتکر ۷میلیاردی مواد غذایی دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری محتکر مواد غذایی و کشف هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی مواد غذایی احتکار شده در شهرستان نکا خبر داد.

به گزارش  قتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع مواد غذایی و خشکبار توسط فردی در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی  آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران موفق به شناسایی محل نگهداری اموال احتکار شده توسط متهم شدند.

سرهنگ مفخمی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس آگاهی به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره صنعت ومعدن وتجارت، در بازرسی از محل مورد نظر انواع خشکبار و مواد غذایی شامل ۲۷۰ بسته خرما ، ۱۲ تن عدس کانادایی و ۸۰ تن برنج کشف کردند.

مفخمی شهرستانی ارزش کالاهای کشف شده را بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: پس از پلمب محل نگهداری کالاهای احتکار شده فرد محتکر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که هدف احتکار منفعت طلبی و سوء استفاده از نیاز مصرف کنندگان ارزاق و سایر نیازمندی های عمومی است، گفت: احتکار از جرائم عمدی است که نه تنها باعث اختلال در چرخه اقصادی و تولیدی کشور می شود بلکه موجب کاهش قدرت خرید مردم می شود.