۰ نفر

معاون سازمان برنامه بودجه خبر داد:

ایجاد۱۵۶هزار شغل با بهره‌برداری از ۸ هزار پروژه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 292102
ایجاد۱۵۶هزار شغل با بهره‌برداری از ۸ هزار پروژه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

معاون سازمان برنامه بودجه کشور گفت: بیش از ۸ هزار پروژه در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم که منجر به ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، تفاهم‌نامه همکاری ایجاد اشتغال در بخش گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی عصر امروز با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و برخی مدیران عامل بانک‌ها در محل سازمان برنامه و بودجه منعقد شد.

در این نشست سیدحمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه بودجه با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان اظهار داشت: بخش گردشگری و صنایع دستی چشمه جوشان اشتغال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه بوده و قرار است، بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه اشتغال گسترده و پایدار در قالب ۸ هزار پروژه شهری و روستایی در بخش‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواهد بود. در فاز اول ۱۵۶ هزار فرصت شغلی و در فاز دوم ۱۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: بانک‌های سپه، پارسیان و گردشگری بهترین عملکرد را در این حوزه داشتند و صندوق توسعه ملی پشتیان کننده بخشی از منابع بوده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در بخش شهری بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ پروژه تعریف شده که ۱۲۲ هزار شغل ایجاد خواهد کرد، گفت: آورده متقاضیان ۳ هزار و ۶۰۰ و تسهیلات مورد نیاز ۶۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین ۲هزار و ۷۰۰ پروژه روستایی وجود دارد که ۶۸ هزار شغل به همراه آورده ۲۷۰ میلیارد تومانی متقاضیان را در پی دارد.