۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مردم به تدریج خود را با گرانی‎های جدید سازگار می‎کنند

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 291834
مردم به تدریج خود را با گرانی‎های جدید سازگار می‎کنند

وزیر صنعت با اشاره به افزایش هزینه های تولید در پی گرانی ارز، رشد دستمزدها و افزایش قیمت مواد اولیه گفت: با افزایش درآمدها به سطح بالاتر به تدریج خود را با شرایط جدید سازگار می کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری در گردهمایی و هم اندیشی زنان کارآفرین از تشکیل میز ویژه کارآفرینان زن در معاونت برنامه‌ ریزی وزارت صنعت به منظور رسیدگی به مشکلات این قشر خبر داد و  افزود: همچنین در صندوق حمایت از صنایع کوچک و متوسط حمایت از زنان کارآفرین در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس قانون یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی باید در اختیار صنایع کوچک و متوسط و با نرخ کمتر از 4 درصد قرار گیرد که در این زمینه دسته های شغلی مشخص شده و در طول سال 97 عملیاتی می شود.

وی همچنین تاکید کرد: باید کانون زنان بازرگان و کارآفرین در وزارت صنعت فعال شود.

شریعتمداری در خصوص صدور مجوز تأسیس برخی صنایع گفت: بر اساس قانون اگر مجوز فعالیت ندهیم محکوم می‌شویم در حالی که در برخی از صنایع در حالت اشباع قرار داریم.

وی با اشاره به فعالیت 450 هزار واحد صنعتی در کشور هم گفت: علاوه بر محدودیت های خارجی عده ای در داخل کشور موضوع عدم قطعیت و انتظارات منفی را ایجاد می‌کنند که این موضوع در مجموع به زیان همه ما خواهد بود و بدترین تخریب را در فضای کسب و کار ایجاد می کند.

وی با اشاره به محدودیت منابع ارزی کشور گفت: این منابع باید صرف امور مهم شود با این حال در شرایط فعلی مواد اولیه واحدهای تولیدی گران خواهد شد اما ما تغییر نرخ ارز از 1000 به 3000 تومان را تجربه کردیم و حالا از 3000 تومان به 7000 تومان را تجربه می کنیم با این حال به تدریج با وجود افزایش هزینه‌ها دستمزدها نیز بالا خواهد رفت و با افزایش درآمدها به سطح بالاتر به تدریج خود را با شرایط جدید سازگار می کنیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری نیز در گردهمایی و هم اندیشی زنان کارآفرین به شرایط اقتصادی خاص کشور با اشاره به نگاه مثبت رئیس جمهور گفت: وی در بخشنامه‌ای اعلام کردند که 30 درصد از مناصب باید در اختیار زنان قرار گیرد.

معصومه ابتکار افزود: بیش از 70 درصد صنایع دستی کشور را زنان تولید می‌کنند.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در اقتصاد ایجاد شبکه ها و ارتباطات است که زنان در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کنند.

ابتکار افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند اوضاع را بدتر از آنچه که هست نشان دهند و بگویند کشور به بن بست رسیده است و راه حلی وجود ندارد در حالیکه باید امید خود را از دست ندهیم و تلاش کنیم.