۰ نفر

هزار میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 286870
هزار میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه بانک و یک صندوق موسسات عامل برای تسهیلات اشتغال روستایی هستند که تاکنون 32 هزار میلیارد ریال قرارداد تسهیلات اشتغال روستایی منعقد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ عیسی منصوری روز شنبه در حاشیه افتتاح کارگاه خیاطی در بروجرد در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید دولت بر لزوم دسترسی آسان روستاییان به تسهیلات بانکی افزود: اطلاع رسانی دقیق و شفاف سازی در پرداخت تسهیلات فراگیر و روستایی ضروری است.

وی اظهار داشت: براساس نظام گزارش گیری سامانه کارا تا تاریخ 27 تیرماه سال جاری 60 هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته که کمیته های فنی بیش از 11 هزار میلیارد ریال آن را به بانک ها معرفی کرده اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همکاری بین دستگاه های اجرایی و بانک های لرستان در مقایسه با سایر نقاط کشور بهتر است و این مهم پرداخت تسهیلات روستایی را آسان می کند.

وی گفت: تبدیل تسهیلات به اشتغال پایدار به پرداخت درست تسهیلات به جامعه هدف و کنترل منابع بستگی دارد.

منصوری اظهار داشت: طرح اشتغال حمایتی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یکهزار روستای کشور انجام می شود و در این مسیر از ظرفیت دیگر نهادهای کشور نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: تاکنون با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 120 روستای کشور طرح اشتغال حمایتی انجام شده است.

** نماینده بروجرد: مسئولان برای حل مشکلات باید روحیه انقلابی داشته باشند

نماینده مردم بروجرد و اشترینان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: مسئولان برای شناسایی و حل مشکلات مردم باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند.

عباس گودرزی افزود: مسئولان در شرایط فعلی باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت و مجلس در کنار هم بهتر می توانند تصویر تلاش خود را به مردم نشان دهند.

وی بیان کرد: حضورمسئولان و معاونان وزرا در بین مردم و بررسی موانع و مشکلات آنها از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

گودرزی ادامه داد: روحیه انقلابی به معنی کوتاه کردن مسیر مردم برای گرفتن تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر است.

وی گفت: در شرایط امروز که دشمنان قصد ناکارآمد جلوه دادن نظام را دارند مسئولان با همکاری، وحدت و اتحاد می توانند این توطئه دشمن را خنثی کنند.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نشست با کارآفرینان و شرکت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بروجرد به این شهرستان سفر کرده است.