۰ نفر

وزیر بهداشت خبر داد:

دستور رییس جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۲
کد خبر: 284389
دستور رییس جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رییس جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی دستورات لازم را صادر کرده و ستاد ویژه برنامه هایی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پرتو درمانی باران خرم آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از کارهای جدی این وزارتخانه، جلوگیری از ایجاد آسیب تحریم ها به حوزه درمانی و پزشکی است.

وی اظهار داشت: در ایجاد آسیب توسط تحریم ها شکی وجود ندارد ولی با همراهی همه مردم ایران از این شرایط عبور خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تحریم ها به گفته ترامپ شدیدترین و بی رحمانه ترین نوع است و اگرچه منظور آنها هیچ وقت حاصل نخواهد شد اما در آسیب به شیرخوارگان و افراد مسن تردیدی نیست که مدعیان حقوق بشر با سکوت و نظاره گری این جنایت را تایید می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در تبادلات مالی دچار مشکل می شویم اگرچه ادعا می کنند برای دارو تحریم نیستیم اما وقتی نتوان تبادل پول داشت و فروش نفت به اروپا دچار مشکل شود دچار آسیب خواهیم شد.

وی اظهار داشت: 50 درصد وقت ما جهت رفع مشکل مردم در راستای تامین دارو و تجهیزات پزشکی صرف می شود.

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: امید است در این راستا از طرف بانک مرکزی و بانک عامل حمایت شویم که کمترین مشکل ایجاد شود.

وی به خدمات ماندگار طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: برکات این طرح شامل مردم و استان های مرزی شده است و طرح با قوت و قدرت ادامه می یابد و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت است.

قاضی زاده هاشمی در خصوص کمبود پزشکان متخصص در لرستان اظهار داشت: قرار است آمار دقیق هفته آینده به وزارت بهداشت اعلام شود امسال 30 درصد ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه بومی پزشکان، دندانپزشک، داروساز و رشته های تخصصی اختصاص داده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: توزیع متخصص هر ساله در آبان ماه انجام می شود و محرومیت حضور و تعداد متخصص مد نظر است و باید قبول کرد در کشوری با 81 میلیون نفر جمعیت، سالانه 60 نفر جراح مغز و 80 نفر ارتوپد فارغ التحصیل می شوند که کافی نیست.

وی ادامه داد: ظرف چند سال آینده شرایط تغییر می کند و در کوتاه مدت نیز تلاش می شود این کمبودها جبران شود.

وی در ادامه گفت: امروز بیمارستان 64 تخت خوابی بیمارستان اعصاب و روان در خرم آباد به بهره برداری رسید که عملیات اجرایی این مرکز از سال 86 آغاز شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مرکز رادیوتراپی در سطح پیشرفته ای خدمات ارائه می کند و مانع از اعزام بیماران به استان های دیگر می شود و در سال های آینده باید به این مجموعه افزوده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خیران سلامت در لرستان فعال هستند و در هر طرح خیر سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 50 درصد کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز وارد لرستان شد و طی سفر 2 روزه خود به لرستان طرح های مختلفی اعم از بیمارستان اعصاب روان خرم آباد، بیمارستان آیت الله بروجردی بروجرد و چندین طرح در سایر شهرستان های استان را افتتاح و یا کلنگ زنی می کند.