۰ نفر

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر پاسخ داد؛

خانه و خودروهای لوکس قاچاقچیان موادمخدر چه می‌شود؟

۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹
کد خبر: 284080
خانه و خودروهای لوکس قاچاقچیان موادمخدر چه می‌شود؟

یک شهرک مسکونی در شمال، ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی، صدها ویلا، آپارتمان، مغازه و تعداد قابل توجهی بنز، بی‌ام‌و و پورشه تنها بخشی از اموال قاچاقچیانی است که طی چند سال گذشته دستگیر شدند؛ اموالی که سرانجام آن‌ها برای خیلی‌ها سوال است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شهرک مسکونی قاچاقچی بزرگ شیشه تهران در شمال کشور، کشف یک قایق تفریحی لوکس و ده‌ها خودرو لکسوس، جنسیس و ... از قاچاقچی بزرگ مواد مخدر؛‌ گردش مالی دو هزار میلیارد تومانی تمساح خلیج و لیست املاک لوکس و خودروهای بنز و پورشه و مازراتی قاچاقچیان نمونه‌ای است از هزاران میلیارد اموال چند قاچاقچی موادمخدر که پس از دستگیری آن‌ها رسانه‌ای شد، یک سوال را در ذهن مردم ایجاد کرده؛ اینکه سرانجام این اموال چیست؟

اسدالله هادی نژاد با اشاره به سرانجام اموال کشف شده از قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: اموال قاچاقچیان موادمخدر به 2 دسته اموال توقیفی و اموال مصادره‌ای تقسیم می‌شود؛ در این دسته بندی، اموالی که از ابتدای امر دستگیری قاچاقچیان، از آن‌ها کشف می‌شود تا پایان رسیدگی نهایی به پرونده آن‌ها توقیف می‌شود و پس از مشخص شدن احکام قضایی پرونده و رسیدگی به شکایت مدعیان ثالث اموال مذکور، این اموال در توقیف خواهند بود.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پس از نهایی شدن بررسی‌های قضایی پرونده قاچاقچیان و صدور دستور مصادره، لیست اموال این افراد در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد و اموال مذکور تحت نظارت کمیسیونی خاص روند قانونی خود را طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون که نمایندگانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، وزیر کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت اطلاعات و ... بر آن نظارت دارند، اموال قاچاقچیان که شامل املاک، خودرو و سایر اموال توقیف شده از آن‌ها است و پیش از این توسط کارشناسان ارزش گذاری شده، برای فروش به مزایده گذاشته می‌شود.

هادی نژاد با بیان اینکه این اموال پس از انتشار آگهی، در مزایده به فروش می‌رسند گفت: پس از فروش اموال قاچاقچیان به بالاترین قیمت در مزایده، پول حاصل از فروش این اموال مستقیماً به حساب خزانه واریز می‌شود.

با توجه به این فرایند،‌ به نظر می‌رسد با توجه به رسانه‌ای شدن دستگیری برخی از قاچاقچیان بزرگ و عمده مواد مخدر، نیاز است تا سرانجام اموال مصادره شده و درآمد حاصل از آن به صورت شفاف به اطلاع افکار عمومی برسد تا علاوه بر درس عبرت برای مجرمان، مردم نیز به روشنی در جریان برخورد با این قاچاقچیان که میلیاردها تومان را به جیب زده بودند قرار گیرند.