۰ نفر

91 درصد متقاضیان وام ازدواج گرفتند

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 278135
 91 درصد متقاضیان وام ازدواج گرفتند

وزیر ورزش و جوانان از پرداخت تسهیلات ازدواج به ١میلیون و ١٧۵هزار متقاضی در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی فر در شصت و نهمین ستاد ملی جوانان با اشاره به گزارش ارائه شده از استان سمنان در این جلسه گفت: تسهیلات ازدواج پرداخت شده در این استان در بیش از ٩٣ درصد بوده که نشان‌دهنده عملکرد خوب سیستم بانکی این استان است.
وی با اشاره به اینکه در سال ٩۶ از بین ١ میلیون و ٢٩٠ هزار متقاضی تسهیلات ازدواج به ١ میلیون و ١٧۵ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد در سال گذشته به ٩١.٠۴ درصد از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استان سمنان همواره از لحاظ اقتصادی مهاجرپذیر بوده است، اظهار کرد: این استان از لحاظ گردشگری نیز دارای ظرفیت بالایی است و در سالهای اخیر از این ظرفیت استفاده شده است.
سلطانی فر با اشاره به اختصاص اعتبار ۲۵.۵ میلیاردی برای راه اندازی خانه‌های جوان در سراسر کشور تصریح کرد: استان‌هایی که عملکرد بهتری داشته باشند می‌توانند به میزان بیشتری از این اعتبار استفاده کنند.

وی با اشاره به عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال زایی نیز توضیح داد: با استفاده از ۴۳ میلیارد تومان منابع وزارت ورزش و جوانان که به این بخش اختصاص داده شده است و در تلفیق این اعتبار با صندوق کارآفرینی امید و موسسه مالی رسالت توافق شده است تا ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به سمن‌ها پرداخت شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح لایحه منع به کارگیری بازنشستگان نیز گفت: در دنیا گرایش به استفاده از جوانان در مدیریت زیاد شده اما به شکل قاعده کلی در نیامده است، با این وجود در ایران مصوبات خوبی در دولت برای حضور بانوان و جوانان وجود دارد و امیدواریم تا پایان کار دولت مصوبه بکارگیری ۳۰ درصد جوانان و زنان در سطوح مدیریتی به سرانجام برسد.

سلطانی فر با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان در جوان گرایی ساختار خود اظهار کرد: دو مدیرکل استانی این وزارتخانه زیر سن ۴۰ سال هستند. همچنین این وزارتخانه تنها وزارتخانه‌ای است که دو معاون زن را به کار گرفته است. همچنین برای اولین بار در استان‌ها از یک مدیرکل زن استفاده کرده است. جوان‌ترین مدیرکل دولت نیز در حال حاضر در معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار است.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه باید با جدیت دنبال شود و از نیروی جوانان برای توسعه کشور کمک گرفت.

وی در ادامه ضمن تشریح روند توسعه خانه‌های جوانان به عنوان مراکز ساماندهی امور جوانان نیز افزود: این طرح با جدیت در سال ۹۷ نیز دنبال می‌شود همچنین در تعامل با وزارت کشور ۲۳۰۰ خانه ورزش روستایی در سال گذشته راه اندازی شده که قرار است امسال نیز ۳۰۰۰ خانه جدید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان راه اندازی شود