۰ نفر

از سوی گمرک جمهوری اسلامی؛

میزان سهمیه مجاز کالای مسافری و خرده فروشی مناطق آزاد تعیین شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 277691
میزان سهمیه مجاز کالای مسافری و خرده فروشی مناطق آزاد تعیین شد

میزان سهمیه مجاز کالاهای مسافری و خرده‌فروشی در مناطق آزاد و سهمیه مجاز ورود پوشاک به هر منطقه به همراه کالاهای مجاز قابل ورود به هر منطقه برای شش ماه اول سال ۹۷ اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، میزان سهمیه مجاز کالاهای مسافری و خرده‌فروشی در مناطق آزاد و سهمیه مجاز ورود پوشاک به هر منطقه به همراه کالاهای مجاز قابل ورود به هر منطقه برای شش ماه اول سال 97 اعلام شد.

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه‌ای به تمامی گمرکات همجوار با مناطق آزاد تجاری و صنعتی نوشت: در اجرای مفاد تصویب‌نامه شماره 3569/پ54911ه مورخ 21 فروردین 97 هیأت وزیران به پیوست تصویر تصویب‌نامه مذکور و صورت‌جلسه مورخ 31 اردیبهشت 97 کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالاهای مجاز همراه مسافر در مناطق آزاد در مورد تعیین میزان سهمیه کل کالاهای همراه مسافر و خرده‌فروشی، همچنین میزان سهمیه ورود پوشاک، البسه، کیف و کفش به هر منطقه، مربوطه به شش ماه اول سال 97 به همراه فهرست کالاهای مجاز به ورود یا خروج از محدوده مناطق آزاد تحت عنوان کالای همراهی مسافر و خرده‌فروشی ارسال می‌شود.

1- رعایت سقف سهمیه کل و سهمیه پوشاک و فهرست کالاهای همراه مسافر هم در هنگام ورود کالا از خارج کشور به منطقه و همچنین هنگام ورود کالا از منطقه به سرزمین اصلی الزامی است.

2- سهمیه پوشاک به عنوان بخشی از سهمیه کل مطرح است، لذا میزان کل کالای همراه مسافر وارده به منطقه اعم از پوشاک و سایر کالاها نباید از سقف سهمیه کل فراتر رود.

3- در مورد مناطقی که برای پوشاک ترکیه وارده به آنها سقف تعیین شده است، مجموع پوشاک ترکیه و سایر کشورها نباید از سهمیه اولیه تعیین شده برای پوشاک عبور نماید.