۰ نفر

جهانگیری: دولت برنامه ریزی دقیقی بر اساس شرایط جدید کشور دارد

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 277135
جهانگیری: دولت برنامه ریزی دقیقی بر اساس شرایط جدید کشور دارد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:دولت بر اساس شرایط جدید که پیش روی کشور است، برنامه ریزی دقیقی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز قدی امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: امام راحل این روز را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین که هفتاد سال است کشور و سرزمینشان توسط رژیم اشغالگر قدس اشغال شده نامگذاری کردند و خوشبختانه موفق شدند فریاد مظلومیت مردم فلسطین در سراسر جهان را به صدا در بیاورند.

وی افزود: مردم فلسطین در زیر شدیدترین شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی از سوی رژیم صهیونیستی هستند. در سال جاری اقدام عجیبی که رئیس جمهور آمریکا انجام داد و سفارت این کشور را به قدس منتقل کرد، باعث شد احساسات مردم مسلمان جریحه دار شود و ملت های مسلمان با حساسیت بیشتری در روز قدس شرکت کردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایرانیان همواره طرفدار مظلوم بودند و مخالف ظالم هستند، تصریح کرد: مردم ما در این مسیر پیشگام بودند و حضور امروز مردم بیانگر این مسئله است.

جهانگیری ادامه داد: دولتمردان آمریکا در یک اشتباه تاریخی وارد شده اند و برخلاف روال همیشگی مردم آمریکا و بر خلاف مقررات بین المللی که دولت بزرگی مانند دولت آمریکا همواره پایبند به مقررات بین المللی بوده، یک توافق بین المللی را به صورت یک طرفه نقض کرد و تحریم های ظالمانه را علیه ملت ایران وضع کرده است.

معلون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند مردم ایران چهل سال است تجربه تحریم های آمریکا را دارند و برای هر شرایطی خود را آماده کرده اند، خاطرنشان کرد: ملت ایران مطابق شرایط برنامه ریزی می کنند. دولت برنامه ریزی دقیقی بر اساس شرایط جدید که پیش روی کشور است، دارد. مردم باید از این شرایط مطلع باشند و سعی می کنیم در حد توان خودمان شرایط را برای مردم تشریح کنیم.

وی افزود: حتما با اتکا به مردم کشورمان قادر خواهیم بود تا از این تحریم ها با سربلندی بیرون آییم.

جهانگیری در پایان تصریح کرد: آمریکایی ها آبروی خود را در دنیا برده اند و حتما ملت ایران عکس العمل مناسبی در برابر آنها نشان خواهد داد.