۰ نفر

ایران مرکز منطقه‌ای سازمان بین‌المللی کار شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 276911
ایران مرکز منطقه‌ای سازمان بین‌المللی کار شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد در یکصد و هفتمین همایش بین المللی کار، «درباره مرکزیت ایران برای فعالیت های منطقه ای تفاهم عمومی صورت گرفت».

به گزارش اقتصاد آنلاین، «علی ربیعی» همراه با یک هیات کارگری و کارفرمایی برای شرکت در یکصد و هفتمین همایش بین المللی کار که از چهاردهم تا هفدهم خرداد برگزار می شود، به ژنو سوئیس سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ربیعی در تشریح دستاوردهای این سفر اضافه کرد: آبان ماه امسال 2 همایش بین المللی را در زمینه «سالمندی» و «کودکان و معلولیت» با حضور بیش از 55 کشور برگزار می کنیم که سبب ارتقای جایگاه کشور ما می شود.

وی یادآوری کرد: حضور ایران در سه دوره هیات مدیره سازمان بین المللی کار، موقعیت و جایگاه خوبی را در این سازمان ایجاد کرده است.

ربیعی افزود: سه موضوع زنان در محیط کار، سه جانبه گرایی و توسعه همکاری های بین المللی از موضوع های امسال کنفرانس بود که در هر سه بخش، فعالیت ها و دستاوردهای ایران تشریح شد.

** توافق ها و دیدارها در حاشیه همایش بین المللی کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همه دیدارها بویژه با هیات های اروپایی، حمایت از توافق هسته ای برجام و همراهی با ایران مورد تاکید قرار گرفت.

ربیعی افزود: اعزام نیروی کار، مباحث فنی و حرفه ای و افزایش همکاری اقتصادی سه موضوع دیگری بود که در این دیدارها مطرح شد و در همین زمینه ایرلند، بلغارستان و فنلاند همکاری و مذاکرات بیشتر را خواستار شدند.

«آفریقای جنوبی، ایرلند، قزاقستان، فنلاند و بلغارستان در زمینه فنی و حرفه ای، برای اعزام مربی به ایران بویژه در زمینه فناوری های پیشرفته آماده بودند».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مباحث مهم با سازمان بین المللی کار درباره همکاری با موسسه آموزش «تورین» برای ارتقای دانش فنی و حرفه ای بود.

به گزارش ایرنا، سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسه های تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد.

این سازمان در سال 1919 در پی برگزاری همایش صلح پاریس تاسیس شد و مقر آن شهر ژنو سوئیس است.

سازمان بین‌المللی کار در آغاز وابسته به جامعه ملل بود و پس از تاسیس سازمان ملل متحد از سازمان‌های وابسته به آن شد.

منشور کنونی سازمان که به بیانیه «فیلادلفیا» معروف است، در سال 1944 تصویب شد.