۰ نفر

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ۱۰.۹درصد است

گزارش مرکز آمار از تغییرات نرخ تورم/ اختلاف تورم استان‌ها ۵درصد شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸
کد خبر: 275887
گزارش مرکز آمار از تغییرات نرخ تورم/ اختلاف تورم استان‌ها ۵درصد شد

گزارش شاخص قیمت کل کالاها وخدمات مصرفی خانوارهای کل کشور، شهری و روستایی و درصد تغییرات شاخص به تفکیک استان در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ۱۰.۹ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه است و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کل خانوارها: شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای کل کشور عدد ۱۱۴.۱را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (١٢٠.١) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٤) است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ۰.۸ درصد است.

همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١٠.٩ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٥.٩ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

خانوارهای شهری: شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری عدد ۱۱۴.۱ را نشان می‌دهد.

بیشترین عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان ایلام (١٢٠.٥) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (١١٠.٨) است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ٨.١ درصد است.

همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ١١.١ درصد است که مربوط به استان لرستان می باشد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ٦.١ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.