۰ نفر

آخوندی با رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 268544
 آخوندی با رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات عالی رتبه به بندر ترکمنباشی واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر سفر کرده است، ساعتی پیش با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت و کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» روز چهارشنبه در ملاقات با «قربانقلی بردی محمداف» ضمن استقبال از افتتاح بندر جدید ترکمنباشی بر نقش آن در زمینه افزایش تعاملات تجاری، حمل و نقل و ترانزیت کالا بین پنج کشور ساحلی دریای خزر و نیز همکاری های حمل و نقل و ترانزیتی منطقه ای تاکید کرد.

مقامات دو کشور در جریان این ملاقات دوجانبه ضمن اظهار خرسندی از نتایج و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق آباد، روند اجرای و تحقق توافقات به دست آمده و نیز روند اجرای اسنادی که در جریان آن سفر امضاء شده است، بررسی کردند.

این دیدار در حاشیه همایش بین‌المللی «جاده ابریشم برزرگ » و نیز مراسم افتتاح بندر جدید بین‌المللی ترکمنباشی که قرار است تا ساعتی دیگر برگزار شد، انجام شد.

رئیس جمهور ترکمنستان و آخوندی در این ملاقات که «سیدمحمد احمدی» سفیر ایران در عشق‌آباد نیز در آن حضور داشت، با اشاره به اهمیت اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنکی و سنتی بین دو ملت دوست و برادر ایران و ترکمنستان، بر عزم جدی دولت دو کشور جهت توسعه و گسترش هرچه بیشتر و تعاملات منطقه ای و فرا منطقه ای براساس اصول حسن همجواری تاکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی ایران وهیات همراه ، در مراسم افتتاحیه بندر جدید بین‌المللی ترکمنباشی به همراه رئیس جمهور ترکمنستان و ده ها هیات خارجی حضور خواهند داشت .

علاوه بر این آخوندی در جریان این سفر دو روزه به شهر ترکمنباشی و منطقه ملی گردشگری «آوازه» فردا (پنجشنبه) در نهمین اجلاس ووزاری حمل و نقل کشورهای عضو سازمان «اکو» حضور می یابد.